۰۲۱-۴۴۰۳۰۳۰۸

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، روبروی آیریک سنتر جنوبی، بالای بانک شهر

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، آیریک سنتر شمالی، طبقه اول

جشنواره عیدانه سیسمونی مریم تا عید غدیر
۱۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان
فهرست عناوین مطلب
خانه / مجله سیسمونی مریم / راهنمای خرید / بهترین اسباب بازی در جهان و برترین تولیدکنندگان آن

بهترین اسباب بازی در جهان و برترین تولیدکنندگان آن

بهترین اسباب بازی در جهان

اسباب‌بازی‌ها سن و سال نمی‌شناسند و برای همه جذابند، اما همیشه اصلی‌ترین مخاطبان آن‌ها کودکان و نوجوانان بوده‌اند و شاید هیجانی که بچه‌ها از خرید اسباب‌بازی دارند را هیچ بزرگسالی تجربه نکند. به هر حال پروسه خرید اسباب‌بازی هم برای هر کسی جذاب است، چه رسد به بازی کردن با آن! اما چطور می‌شود در این بازار بزرگ و صنعت عظیم جهانی، بهترین اسباب بازی در جهان را انتخاب و خریداری کرد؟ اصلاً بهترین اسباب‌بازی‌های جهان کدام‌ هستند و چه تاریخچه‌ای را از سر گذرانده‌اند تا به اینجا برسند؟ در ادامه با ما همراه شوید تا تاریخچه اسباب‌بازی‌ها، بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده و بهترین اسباب‌بازی‌های جهان را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه اسباب‌بازی در جهان

اسباب‌بازی تاریخچه ویژه و جالبی دارد! می‌توان اولین اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده به دست بشر را، آن وسایل ساده‌ای دانست که کودکان خود را با آن سرگرم می‌کردند. وسایلی که می‌توانست یک تکه چوب، یک سنگ کوچک و یا حتی خاک و گل باشد. جالب است بدانید که موزه ملی امریکا، یک تکه چوب را به‌عنوان اولین اسباب‌بازی که بشر با آن خود را سرگرم می‌کرده، معرفی کرده است.

با وجود قرن‌ها فاصله بین اسباب‌بازی‌های اولیه تا امروزی، این ابزای همیشه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان بوده است.
با وجود قرن‌ها فاصله بین اسباب‌بازی‌های اولیه تا امروزی، این ابزای همیشه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان بوده است.

گفته می‌شود برای اولین بار در قرن ۱۴ میلادی در بابل باستان بود که واژه اسباب‌باری به وسیله‌ای که باعث سرگرمی می‌شود، اطلاق شد و متخصصان این را از روی قسمتی از عروسک مرمری که کشف کردند، متوجه شدند. همچنین گفته شده است کودکان مصری مجسمه‌های عروسکی داشته‌اند که از سنگ و چوب و سفال ساخته شده است. در تمدن باستانی سومر نیز اجسامی شبیه به حیوان و انسان پیدا شده‌اند که ظاهراً وسیله بازی بچه‌ها بوده‌اند.

منابع یونانی نیز نوشته‌اند که اولین اسباب‌بازی بشر به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و جالب است که اولین لگو تاریخ نیز مربوط به همین تمدن و همین تاریخ است. تمام این موارد نشان می‌دهد از اولین اسباب‌بازی‌های بشر تا آن چیزی که بچه‌های امروز نام آن را اسباب‌بازی گذاشته‌اند، قرن‌ها فاصله وجود دارد، اما سرگرمی کودکان همیشه به اندازه خود اهمیت داشته است و آن‌ها همیشه راهی برای سرگرم شدنشان پیدا کرده‌اند.

تاریخچه پیشرفت اسباب‌بازی‌ها تا به امروز را می‌توان به این صورت دسته‌بند‌ی‌ کرد:

  • اولین شطرنج و کچر: چهار هزار پیش از میلاد در تمدن بابل و چین؛
  • اولین تخته نرد: سه هزار سال پیش از میلاد در تمدن سومر؛
  • اولین بادبادک‌: هزار سال پیش از میلاد مسیح؛
  • اولین یویو سنگی: هزار سال پیش از میلاد مسیح در یونان؛
  • اولین عروسک‌ها با لباس‌های قابل تعویض و دست و پاهای متحرک: ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ؛
  • اولین اسکیت آهنی: ۲۰۰ سال پس از میلاد مسیح در اسکاندیناوی؛
  • اولین چاتاروگا: ۶۰۰ سال پس از میلاد مسیح؛
  • اولین ورق: ۹۶۹ سال پس از میلاد مسیح در آسیا؛
  • اولین شطرنج به شکل امروزی: ۱۴۰۰ سال پس از میلاد مسیح؛
  • اولین عروسک‌های چوبی: قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی؛
سن اولین عروسک‌های چوبی به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی باز می‌گردد.
سن اولین عروسک‌های چوبی به قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی باز می‌گردد.
  • اولین اسکیت چرخی: قرن ۱۸ میلادی (۱۷۵۹)؛
  • اولین پازل: قرن ۱۸ میلادی (۱۷۶۷)؛
  • اولین عروسک‌های چینی، قطار، خانه عروسکی، قایق و …: قرن ۱۹ میلادی؛
  • اولین عروسک‌های مکانیکی و عروسک‌های جعبه‌ای: قرن ۱۹ میلادی؛
  • اولین بادبادک‌های پلاستیکی: قرن ۱۹ میلادی (۱۸۲۴)؛
  •  اولین دوچرخه: قرن ۱۹ میلادی (۱۸۶۰)؛
  • اولین تفنگ اسباب‌بازی: قرن ۱۹ میلادی (۱۸۶۶)؛
  • اولین عروسک‌ سخنگو: قرن ۱۹ میلادی (۱۸۸۷)؛
  • اولین قطار باتری‌خور: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۰۱)؛
  • اولین خرس تدی: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۰۲)؛
  • اولین عروسک میکی ماوس: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۲۸)؛
  • اولین مونوپولی: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۳۶)؛
گران‌ترین مونوپولی دنیا با بیش از ۲ میلیون دلار قیمت، Golden Monopoly است که در اواخر دهه ۸۰ میلادی طراحی شده است.
گران‌ترین مونوپولی دنیا با بیش از ۲ میلیون دلار قیمت، Golden Monopoly است که در اواخر دهه ۸۰ میلادی طراحی شده است.
  • اولین هواپیما اسباب‌بازی: قرن ۲۰ میلادی (دهه ۴۰ میلادی)؛
  • اولین اسکیت‌برد: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۵۸)؛
  • اولین عروسک باربی: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۵۹)؛
  • اولین روبیک: قرن ۲۰ میلادی (۱۹۷۴)؛
  • اولین بازی‌های کامپیوتری: قرن ۲۰ میلادی (اواخر دهه ۷۰ میلادی)؛
بهترین اسباب‌بازی‌ها، آن‌هایی هستند که بتوانند در عین‌حال که کودک را سرگرم می‌کنند، به او اعتماد به نفس دهند و مراحل رشد او را کامل کنند.
بهترین اسباب‌بازی‌ها، آن‌هایی هستند که بتوانند در عین‌حال که کودک را سرگرم می‌کنند، به او اعتماد به نفس دهند و مراحل رشد او را کامل کنند.

بهترین اسباب بازی در جهان

اسباب‌بازی‌ها انواع مختلفی دارند و در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند، حتی اگر علاقه‌مند به نوشتن لیست سیسمونی پیش از شروع پروسه خرید اسباب بازی باشید، متوجه می‌شوید چقدر گزینه‌های پیش روی شما متعدد است و چه بازه نامحدودی از اسباب‌بازی‌ها را شامل می‌شود. از بهترین ماشین اسباب بازی در جهان گرفته تا بهترین تفنگ اسباب بازی در جهان. حتی بازی‌های برقی و الکترونیکی، مانند بهترین اسباب بازی کنترلی جهان نیز می‌تواند وارد این ماجرا شود. عروسک‌ها، مجسمه‌ها، لباس‌های کاراکترهای سینمایی و انیمیشنی، لگوها و …، همه و همه بخش کوچکی از صنعت بزرگ و بی‌پایان اسباب‌بازی هستند و پشت هر کدام از این وسایل، تاریخچه‌ای به وسعت چندین دهه وجود دارد.

اگر قصد خرید سیسمونی را دارید، یقیناً به‌دنبال بهترین اسباب‌بازی‌های جهان هستید. اما چطور می‌توان در میان میلیاردها اسباب‌بازی که در سرتاسر جهان وجود دارد، بهترین آن‌ها را انتخاب کرد؟ بهترین اسباب‌بازی‌های جهان برای هر خانواده و کودکی متفاوت است؛ اما به‌طور کلی بهترین اسباب‌بازی‌ها، آن‌هایی هستند که بتوانند در عین‌حال که کودک را سرگرم می‌کنند، به او اعتماد به نفس دهند و مراحل رشد او را کامل کنند. با این حساب، بهترین اسباب‌‌بازی‌های جهان که شما می‌توانید آن‌ها را از اینجا خریداری کنید، عبارتند از:

  • عروسک‌ها: عروسک‌ها بدون اغراق، همیشه جزو جذاب‌ترین و بهترین اسباب بازی‌ها در جهان، بخصوص برای دختربچه‌ها هستند و می‌توانند ساعت‌ها بچه‌ها را در هر سنی که باشند، سرگرم کنند. عروسک‌های باربی، عروسک‌های حیوانات، عروسک‌های نینجا و دیگر شخصیت‌های کارتونی، تنها بخشی از عروسک‌هایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را برای فرزندانتان تهیه کنید.
  • ماشین‌ها: ماشین‌ها نیز از آن دسته اسباب‌بازی‌هایی هستند که برای همه بچه‌ها، بخصوص پسربچه‌ها جذابیت زیادی دارند و تنوع بالایشان باعث می‌شود بتوانید به راحتی انواع ماشین‌های برقی، ماشین‌های کوکی، ماشین‌های کنترلی، ماکت ماشین و … را خریداری کنید.
لگو از سری وسایل سرگرم‌کننده‌ای است که سن و سال نمی‌شناسند و تمام سنین را می‌تواند برای ساعت‌ها و حتی روزها سرگرم کنند.
لگو از سری وسایل سرگرم‌کننده‌ای است که سن و سال نمی‌شناسند و تمام سنین را می‌تواند برای ساعت‌ها و حتی روزها سرگرم کنند.
  • لگوها: لگوها در طول تاریخ اهمیت خاصی داشتند و از جمله وسایل سرگرم‌کننده‌ای محسوب می‌شوند که سن و سال نمی‌شناسند و همه افراد در تمام سنین با توجه به درجه سختی می‌توانند با آن‌ها اشکال مختلفی بسازند و برای ساعت‌ها و حتی روزها سرگرم باشند.
  • پازل‌ها: پازل‌ها نیز مانند لگوها از دسته بازی‌های فکری سرگرم‌کننده‌ای به‌شمار می‌آیند که برای هر سنی مناسبند و باعث بازتر شدن ذهن کودکان و نوجوانان می‌شوند. پازل‌ها می‌توانند از ۴ تکه تا چند هزار تکه متفاوت باشند و همین تعداد تکه‌های آن‌ها، اثر مستقیم روی قیمت اسباب بازی پازلی خواهد داشت. خوشبختانه هر کدام از این نوع پازل‌ها می‌توانند برای روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها یک سرگرمی مفید به حساب بیایند.
  • تفنگ‌ها: تفنگ‌ها معمولاً مورد علاقه پسربچه‌ها هستند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. تفنگ‌های آب‌پاش، تفنگ‌های موزیکال، تفنگ‌هایی با گلوله‌های پلاستیکی و …، بخشی از انواع این اسباب‌بازی سرگرم‌کننده و جذاب محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اسباب بازی های دخترانه

برترین برندهای اسباب بازی جهان

برندهای بزرگی در سراسر جهان در صنعت تولید اسباب‌بازی فعالیت می‌کنند و پشت هر یک از این نام‌ها تاریخچه‌ای به وسعت دهه‌ها فعالیت وجود دارد. برترین برندهای تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان، عبارتند از:

  • ملیسا و داگ (Melissa & Doug): یکی از برندهای معتبر و جهانی که بهترین اسباب بازی های جهان را تولید می‌کند، برند امریکایی ملیسا و داگ است که با فروش سالانه بیش از ۳۲۰ میلیون دلار، بخش بزرگی از بازار اسباب‌بازی دنیا را در اختیار دارد. این کمپانی بزرگ، فعالیت نسبتاً حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۸۸ در یک زیرزمین کوچک با تولید بازی‌های فکری، آموزشی، پازل و … آغاز کرد و همچنان هم بر سنت پیشین خود باقی مانده است. تقریباً می‌توان گفت کمپانی ملیسا و داگ هیچ اسباب بازی الکترونیکی تولید نمی‌کند و با این وجود طرفداران خاص خودش را دارد و یکی از بزرگترین برندهای تولید اسباب‌بازی در جهان محسوب می‌شود.
  • هالی تویز (Huile toys): کمپانی هالی تویز نیز از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید اسباب‌بازی در جهان است که در سال ۱۹۹۸ به منظور تولید اسباب‌بازی‌های فکری در کشور چین شروع به کار کرد. هدف از تاسیس این کمپانی، تولید اسباب‌بازی‌هایی بر اساس روانشناسی رنگ، رشد عصبی حرکتی کودکان و … بود.
‏MEGA Bloks یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان است که عمده فعالیت خود را در سا‌ل‌های ابتدایی، معطوف به تولید لگوهای خانه‌سازی رنگارنگ کرد.
‏MEGA Bloks یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان است که عمده فعالیت خود را در سا‌ل‌های ابتدایی، معطوف به تولید لگوهای خانه‌سازی رنگارنگ کرد.
  • مگا بلاکز (‏MEGA Bloks): کمپانی مگا بلاکز، یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده اسباب‌بازی در جهان است که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرده است. عمده فعالیت این کمپانی خصوصاً در سا‌ل‌های ابتدایی، معطوف به تولید لگوهای خانه‌سازی رنگارنگ است. همچنین مگا بلاکز، حق تولید بازی‌های برندهای مشهور و محبوبی مانند Hello Kitty، Barbie, Call of Duty, World of Warcraft و … را نیز دارد و فروش سالانه آن به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
  • لیپ فراگ (‏LeapFrog): کمپانی لیپ فراگ، یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید اسباب‌بازی در سرتاسر جهان است که با تولید اسباب‌بازی‌های آموزشی الکترونیکی و منطبق بر تکنولوژی‌های روز دنیا، توانسته است سالانه به رکورد فروش بیش از ۵۹۰ میلیون دلار برسد. در حقیقت لیپ فراگ را باید اولین تولیدکننده اسباب‌بازی‌های دیجیتال آموزشی، مانند قلم‌های دیجیتالی، تبلت‌ها و … دانست.
  • ‏ جکس پسیفیک (Jakks Pacific): کمپانی بزرگ امریکایی دیگری که از سال ۱۹۹۵ در زمینه تولید عروسک‌ها، ماشین‌های برقی، مجسمه، اسباب‌بازی‌های الکترونیک، بازی‌های رایانه‌ای، لباس‌های عروسکی، حیوانات عروسکی و … فعالیت می‌کند، کمپانی جکس پسیفیک است که مجوز تولید محصولات کمپانی مشهور و بزرگ دنیا، مانند برادران وارنر، والت دیزنی، هلو کیتی، جنگ ستارگان، کشتی کج، پوکمون و … را دارد و با فروش سالانه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار، از بهترین اسباب بازی ماشین جهان، جذاب‌ترین لباس‌های عروسکی و باکیفیت‌ترین عروسک‌های دنیا می‌توان آن را یکی از غول‌های تولید اسباب‌بازی در جهان دانست.
  • پلی موبیل (Playmobil): بزرگ‌ترین و مشهورترین کمپانی تولید اسباب‌بازی آلمانی کمپانی پلی موبیل است که سردمدار تولید و فروش مجسمه‌های انسانی ۳ اینچی معروف به‌شمار می‌آید و با ایده‌های ساده و سنتی خود در زمینه تولید کاراکترهای محبوب و حیوانات، توانسته‌ سالانه فروشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار را به ثبت برساند.
  • ‏  ترفل (Trefl): امکان ندارد علاقه‌مند به پازل‌های متنوع و جذاب باشید و یک بار نام برند بزرگ ترفل را نشنیده باشید. بزرگ‌ترین کمپانی تولید پازل‌های حیرت‌انگیز، برند لهستانی ترفل است که محصولات خود را به بیش از ۵۰ کشور بزرگ دنیا صادر می‌کند.
عروسک‌های دیزنی از دیروز تا امروز به دلیل چهره‌های دوست‌داشتنی انیمیشن‌ها همه بین کودکان محبوب بوده است.
عروسک‌های دیزنی از دیروز تا امروز به دلیل چهره‌های دوست‌داشتنی انیمیشن‌ها همه بین کودکان محبوب بوده است.
  • دیزنی  (‏Disney Consumer Product): نام‌آشناترین کمپانی ساخت انیمیشن‌های دوست‌داشتنی میان کودکان دیروز و امروز، کمپانی دیزنی است و جالب است بدانید این برند معتبر و جهانی، سهم بزرگی از بازار تولید اسباب‌بازی در دنیا را دارد و در کنار تولید اسباب‌بازی، لباس و … با واگذاری مجوز ساخت محصولات مختلف با نام کمپانی خود، توانسته درآمد سالانه بسیار بالایی را کسب کند.
  • ام جی ای (‏MGA Entertainment): یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولید اسبا‌ب‌بازی و عروسک، به‌خصوص اسباب‌بازی‌های دخترانه، کمپانی ام جی ای است که با راه‌اندازی خط تولید Little Tikes توانست به شهرت جهانی بی‌نظیر و فروش سالانه بالغ بر دو میلیارد دلار دست پیدا کند و این چنین لقب تولیدکننده بهترین اسباب بازی جهان دخترانه را بر دوش بکشد.
  • ‏هازبرو (Hasbro): هازبرو یکی از نام‌آشناترین کمپانی‌های امریکایی است که مالکیت برندهای مشهوری مانند مارول، پوکمون، مستر پوتیتو و … را نیز در اختیار دارد و توانسته با فروش سالانه بالغ بر ۴ میلیارد دلار، بخش اعظمی از بازار اسباب‌بازی جهان را به خود اختصاص دهد. در این کمپانی دو خط تولید بسیار بزرگ وجود دارد که یکی از آن‌ها خط تولید اسباب‌بازی‌های فکری و آموزشی و دیگری خط تولید اسباب‌بازی‌های معمولی است که شاید بتوان به جرأت گفت محبوب‌ترین بازی‌های فکری نظیر مونوپولی، سرنخ، ریسک و … توسط کمپانی بازی‌های فکری میلتون بردلی و پارکر برادرز که متعلق به برند هازبرو هستند، تولید می‌شود.
  • لگو  (‏Lego): نام برند لگو آنقدر مشهور است که حتی به برخی اسباب‌بازی‌هایی که توسط این برند تولید نمی‌شوند هم اطلاق می‌شود. این کمپانی دانمارکی بزرگ برای اولین بار در جهان توانست با تولید مجموعه‌ای از بلوک‌های پلاستیکی رنگی، مفهومی به نام لگو را میان کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان جا بیندازد و امروزه با گسترش آن به تولید لگوهای سینمایی، کاراکترها، بازی‌های ویدیویی، ماشین، ساختمان و حتی ساخت انیمیشن، فروش خود را به سالانه بالغ بر ۴.۵ میلیون دلار برساند.
  • متل (‏Mattel): بدون هیچ تردیدی بزرگ‌ترین برند تولیدکننده اسباب‌بازی در دنیا، کارخانه امریکایی متل است که از سال ۱۹۴۵ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و امروزه با فروش سالانه بالغ بر ۶.۵ میلیون دلار، با اختلاف بزرگترین کمپانی اسباب‌بازی جهان لقب می‌گیرد. بخش اعظمی از اسباب‌بازی‌های معروف باربی، کشتی کج، فیشر پرایش و … توسط این کمپانی تولید می‌شوند و متل با در اختیار داشتن مالکیت برخی کاراکترهای کمپانی بزرگی مانند مارول، پیشرو در صنعت تولید محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های دنیا به‌شمار می‌آید.
کمپانی‌های اسباب‌بازی امریکایی با مذاکره با برندهای مشهور و محبوب دنیا در زمینه تولید انیمیشن، نام خود را در این صنعت به‌صورت جهانی ماندگار کرده‌اند.
کمپانی‌های اسباب‌بازی امریکایی با مذاکره با برندهای مشهور و محبوب دنیا در زمینه تولید انیمیشن، نام خود را در این صنعت به‌صورت جهانی ماندگار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین اسباب بازی در ایران

بهترین تولیدکنندگان اسباب بازی در جهان

بدون شک بهترین اسباب بازی فروشی جهان و بهترین برندهای تولیدکننده اسباب‌بازی دنیا در امریکا وجود دارد و همان‌طور که دیدید، بخش عظیمی از بازار فروش جهانی در اختیار کمپانی‌های امریکایی است که توانسته‌اند با مذاکره با برندهای مشهور و محبوب دنیا در زمینه تولید فیلم و انیمیشن، به تولیدات بزرگتری دست بزنند و نام خود را در صنعت اسباب‌بازی جهان برای همیشه ماندگار کنند. برندهای چینی، لهستانی، آلمانی و ایتالیایی نیز نقش مهمی در بازار تولید جهانی اسباب‌بازی ایفا می‌کنند و همه این کمپانی‌ها باعث می‌شوند که کودکان امروز در سر تا سر جهان بتوانند به بهترین اسباب بازی در جهان و باکیفیت‌ترین محصولات سرگرم‌کننده دسترسی داشته باشند.

خرید اسباب‌بازی یکی از مراحل اصلی پروسه خرید سیسمونی است و بهتر است این نوع وسایل از مراکز معتبر و تخصصی خریداری شوند، چرا که کیفیت آن‌ها مستقیم بر طول عمر، ماندگاری و حتی سلامت فرزند شما اثر دارد. سیسمونی مریم یکی از تخصصی‌ترین مراکز سیسمونی در ایران است که شما می‌توانید برای تکمیل لیست سیسمونی فرزندتان و خرید باکیفیت‌ترین و بهترین اسباب بازی در جهان به آنجا مراجعه کنید.

منبع ++++

چطور می‌توان بهترین اسباب‌بازی را انتخاب و خریداری کرد؟

بهترین اسباب‌بازی، مناسب‌ترین اسباب‌بازی برای فرزندتان است. در پروسه انتخاب و خرید اسباب بازی باید فاکتورهایی نظیر جنسیت کودک، سن کودک، علایق و سلایق و مرحله رشدی او مورد توجه قرار گیرد و بر اساس آن مناسب‌ترین اسباب‌بازی انتخاب شود.

چه سنی برای انتخاب اسباب‌بازی‌های هوشمند مناسب است؟

اسباب‌بازی‌های هوشمند معمولاً برای کودکان بالای ۵ سال مناسب هستند. این اسباب‌بازی‌ها می‌توانند به تقویت مهارت‌های دیجیتال، برنامه‌نویسی و تفکر منطقی کودکان کمک کنند. مهم است که محتوای این نوع اسباب‌بازی‌ها با سطح سنی کودک هماهنگ باشد تا از ایمنی و بهره‌وری آن‌ها اطمینان حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.