۰۲۱-۴۴۰۳۰۳۰۸

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، روبروی آیریک سنتر جنوبی، بالای بانک شهر

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، آیریک سنتر شمالی، طبقه اول

جشنواره عیدانه سیسمونی مریم تا عید غدیر
۱۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان
فهرست عناوین مطلب
خانه / مجله سیسمونی مریم / راهنمای شستشو / شستشوی پتو نوزاد: زمان و روش‌های شستن پتوی نوزاد

شستشوی پتو نوزاد: زمان و روش‌های شستن پتوی نوزاد

شستشوی پتو نوزاد

برای اکثر والدینی که اولین فرزندشان را به دنیا آورده‌اند، دانستن بهترین روش شستشوی پتو نوزاد بسیار مهم است. پوست کودک بسیار حساس و لطیف است، بنابراین هر چیزی که با پوست کودک تماس دارد، باید تمیز و نرم باشد. پزشکان همیشه توصیه می‌کنند والدین برای شستن لباس‌ها و ملحفه‌های کودک، مواد شوینده مخصوص بخرند. اما اگر از شوینده‌های طبیعی استفاده می‌کنید، برای شستن ملحفه‌های کودک یا لباس‌های کودک نیازی به خرید یک شوینده جداگانه ندارید.

شوینده‌های طبیعی، بهترین شوینده پتو برای تمام اعضای خانواده شما هستند، زیرا هر فردی در خانواده ممکن است واکنش‌های آلرژیک یا پوستی به شوینده‌های شیمیایی یا آن‌هایی که حاوی عطرهای سنگین هستند، داشته باشد. این نکات در مورد نحوه شستشوی پتو نوزاد به شما کمک می‌کند، ملحفه‌ای ایمن و بدون حساسیت به کودک خود بدهید که نرم و نوازش‌کننده باشد.

نحوه شستن پتو نوزاد

مطمئنا شما بهترین‌ها را برای فرزند عزیزتان می‌خواهید. همه‌ی آن پتوها، ملحفه‌ها، حوله‌ها باید هر بار که پوست کودک شما را لمس می‌کنند، تا حد امکان نرم، راحت و ایمن باشند. با یادگیری نحوه‌ی شستن روتختی و حوله‌های کودک به‌روش صحیح، کودک خود را راحت نگه دارید و از ماندگاری پارچه اطمینان حاصل کنید. زمانی که روی مواد باکیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنید، این مسأله برای شما اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به شستشوی پتوی نوزاد صحبت کنیم.

مراقبت صحیح از رختخواب کودک برای فراهم کردن شرایط بهینه کودک برای خواب خوب ضروری است. از آن‌جایی که پوست کودک شما در ابتدا برای مدت طولانی با ملحفه تماس پیدا می‌کند، ضدعفونی مناسب ملحفه برای محافظت از کودک شما در برابر موارد ناخواسته مهم است. در اینجا نحوه شستن ملحفه کودک آمده است تا تمیز، خوشبو و ایمن برای کودک عزیز شما باشد. 

مراقبت صحیح از رختخواب کودک برای فراهم کردن شرایط سلامت نوزاد ضروری است.
مراقبت صحیح از رختخواب کودک برای فراهم کردن شرایط سلامت نوزاد ضروری است.

بهترین شوینده پتو نوزاد چیست؟

قبل از پرداختن به جزئیات هر نوع پتو یا ملحفه، مهم است توجه داشته باشید که تمام سرویس خواب نوزاد باید با استفاده از محصولات ایمن و غیرسمی شسته شوند. در اصل بهترین شوینده پتو، آن چیزی است که فرزندتان را از هرگونه آسیبی دور کند.

با استفاده از یک صابون مایع ملایم و بدون رنگ و بو، از تحریک پوست حساس کودک جلوگیری کرده و به محافظت از الیاف ظریف پارچه رختخواب کمک خواهید کرد. خبر خوب این است که اگر از یک شوینده ملایم، اما قدرتمند و غیرسمی استفاده می‌کنید که برای پوست نوزاد ایمن و به اندازه کافی ملایم است، نیازی به خرید یک شوینده جداگانه برای کودک خود و سایر اعضای خانواده نخواهید داشت.

زمانی که شما بچه‌دار می‌شوید، لکه‌های ناخوشایند به قلمروی زندگی شما می‌آیند. در این مواقع از سفیدکننده استفاده نکنید، زیرا مواد شیمیایی می‌توانند پوست ظریف نوزاد را تحریک کرده و به الیاف پارچه آسیب برسانند. در عوض، برای شستشوی پتو نوزاد و سایر اقلام سرویس خواب، آن را تا 6 ساعت در محلول OxiClean و آب خیس کنید و سپس آن را با استفاده از یک شوینده مایع ملایم بشویید.

محصولات مورد استفاده برای خشک کردن پتو نوزاد

وقتی زمان خشک کردن رختخواب کودک فرا می‌رسد، چند گزینه دارید. نکته کلیدی که باید به‌خاطر داشته باشید این است که می‌خواهید کتان‌ها کاملا خشک شوند. پارچه مرطوب، محیط مناسبی را برای رشد کپک‌ها یا باکتری‌ها فراهم می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ملحفه، حوله و پتوی کودک شما کاملا خشک است.

خشک کردن با آویزان کردن بیرون یک گزینه است، به‌خصوص اگر فضای کافی دارید و در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هوای تمیز به‌طور طبیعی ملحفه و پتو نوزاد شما را خشک می‌کند. نور خورشید می‌تواند به‌طور طبیعی پارچه‌ها را ضدعفونی کند.

با این‌حال، همه‌ افراد فضا یا محیط بهینه برای خشک کردن به این‌صورت ندارند. همچنین، بسته به محل زندگی شما، گرد و غبار و هاگ‌های قارچ موجود در هوا می‌توانند خود را به ملحفه‌هایی که بیرون برای خشک شدن رها شده‌اند، بچسبانند. اگر هاگ‌ها در فیبرها به دام بیفتند، می‌توانند مشکلاتی برای مبتلایان به آسم و آلرژی به‌وجود بیاورند.

برای جلوگیری از رشد رشد کپک‌ها یا باکتری‌ها در پارچه‌های مرطوب اطمینان حاصل کنید که ملحفه، حوله و پتوی کودک شما کاملا خشک است.
برای جلوگیری از رشد رشد کپک‌ها یا باکتری‌ها در پارچه‌های مرطوب اطمینان حاصل کنید که ملحفه، حوله و پتوی کودک شما کاملا خشک است.

به‌عنوان یک جایگزین، می‌توانید لباس‌ها را با استفاده از توپ‌های پشمی خشک‌کن در خشک‌کن خشک کنید تا ملحفه و پتو نرم و تمیز شوند. توپ‌های خشک کن پشمی، علاوه‌بر کاهش زمان خشک شدن، جایگزینی طبیعی برای مواد شیمیایی خشک‌کن است که الیاف را می‌پوشاند و طول عمر پتو و ملحفه نوزاد را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بالش نوزاد

چگونه از سرویس خواب نوزاد مراقبت کنیم؟

اکنون که اصول اولیه نحوه شستشوی پتو نوزاد را می‌دانید، برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه مراقبت از انواع مختلف محصولات رختخواب کودک، به ادامه مطلب مراجعه کنید. البته اگر هنوز اقدام به خرید پتوی نوزاد نکرده‌اید، می‌توانید از اینجا به‌دنبال یه گزینه مناسب برای خرید پتو نوزاد بگردید.

نحوه شستن ملحفه تخت نوزاد

به‌عنوان یک قاعده کلی، می‌توانید ملحفه تخت نوزاد را با همان روشی که ملحفه‌های باکیفیت خود را می‌شوید، بشویید. به‌عنوان مثال، اگر ترجیح می‌دهید کودکتان روی ملحفه تخت خواب سبک و قابل تنفس پرکال بخوابد، می‌توانید آن را با ماشین لباسشویی در آب خنک با استفاده از مواد شوینده ملایم و مایع بشویید و با خشک‌شویی کم آن را خشک کنید. هنگامی که چرخه خشک کردن کامل شد، ملحفه نوزاد را به سرعت خارج کرده و در صورت تمایل، روی حرارت کم اتو کنید.

به‌خاطر داشته باشید ملحفه تخت نوزاد را باید جدا از بقیه ملحفه‌های منزل بشویید تا از انتقال میکروب‌ها به ملحفه‌های کودک خود جلوگیری کنید. یکی از نکات مهمی که قبل از شستن پتوی نوزاد باید رعایت کنیم این است که هنگام شستن پتو و ملحفه‌های تخت نوزاد، آن‌ها را بر اساس رنگ جدا کرده و جدا از لباس بشویید تا از پارگی‌ها جلوگیری شود.

همیشه از مواد شوینده طبیعی استفاده کنید. حتی برخی از شوینده‌هایی که می‌گویند برای وسایل کودک بی‌خطر هستند، دارای مواد شیمیایی یا معطر هستند. نوزادان پوست بسیار حساسی دارند که ممکن است توسط هر ماده شیمیایی، حتی عطرهای شیمیایی تحریک شود. شوینده‌های طبیعی همیشه ملایمند و هیچ محرک یا آلرژی که ممکن است باعث حساسیت‌های پوستی یا سایر واکنش‌های پوستی شود، ندارند.

برای شستشوی ملحفه و پتوی نوزاد حتما از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید.
برای شستشوی ملحفه و پتوی نوزاد حتما از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید.

شستشو با درجه ملایم ماشین لباسشویی

برای حفظ نرمی پتوها و سایر لوازم سرویس خواب کودک، مطمئن شوید آن‌ها را در چرخه ملایم ماشین لباسشویی خود بشویید. استفاده از چرخه ملایم به حفظ پارچه کمک می‌کند تا ملحفه کودک مدت بیشتری عمر کند. شما همیشه باید وسایل کودک را جدا از بقیه لباس‌ها بشویید.

خیساندن لکه‌ها پیش از شستشو

اگر 10 روز با یک نوزاد وقت بگذرانید، متوجه می‌شوید که آن‌ها دستگاه‌های لکه‌ساز کوچکی هستند که بدون وقفه کارشان را ادامه می‌دهند. اگر در حال شستن ملحفه نوزادی هستید که حاوی مقداری لکه مانند شیر خشک است، ملحفه را از قبل در مقداری آب داغ و مواد شوینده طبیعی خیس کنید. مواد شوینده به از بین بردن لکه‌ها کمک می‌کند تا هنگام شستن ملحفه تمیز و نرم و برای کودک شما بی‌خطر شود.

نحوه نگهداری ملحفه نوزاد

قرار دادن رختخواب نوزاد جدا از بقیه ملحفه‌های خانه به کاهش احتمال انتقال قارچ‌ها و باکتری‌ها به البسه کودک کمک می‌کند؛ این امر به‌ویژه در ماه‌های اول تولد نوزاد بسیار مهم است. قبل از نگهداری ملحفه کودک، مطمئن شوید که کاملا خشک است تا از رشد کپک یا باکتری جلوگیری شود. ملحفه را در کمد یا صندوقی که محیطی خشک و خنک ارائه می‌دهد، نگهداری کنید. این باعث می‌شود تا وقتی ملحفه آماده استفاده است، تمیز و تازه نگه داشته شود.

نحوه خشک کردن پتو نوزاد

هر زمان که ممکن است، روتختی کودک را خشک کنید. خشک‌کن‌ها می‌توانند روی ملحفه‌های ظریف نوزاد به‌خوبی کار کنند. نور طبیعی خورشید یک ضدعفونی‌کننده عالی است، بنابراین اگر می‌توانید به‌جای استفاده از خشک کن، ملحفه نوزاد را روی بند رخت خشک کنید. ملحفه‌هایی که تمیز هستند و بوی تازگی در فضای باز دارند نیز به خواب کودک شما کمک می‌کنند. اگر در آپارتمان یا خانه‌ای زندگی می‌کنید که بند رخت در بیرون از منزل وجود ندارد، می‌توانید یک قفسه خشک کن بخرید و آن را برای چند ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید تا به‌طور طبیعی ملحفه‌های کودک خشک شود.

ملحفه‌هایی که تمیز هستند و بوی تازگی در فضای باز را دارند، به خواب کودک شما کمک می‌کنند.
ملحفه‌هایی که تمیز هستند و بوی تازگی در فضای باز را دارند، به خواب کودک شما کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روتختی

خلاصه نکات شستشوی پتو نوزاد

شستن پتو نوزاد مانند شستشوی انواع البسه نوزاد کاری است ضروری و نیازمند کمی دقت. البته که می‌دانیم وقتی یک نوزاد وارد زندگی شما شده است، عادت کردن به شرایط جدید زندگی برایتان دشوار خواهد بود. اما رعایت کردن این نکات به شما کمک می‌کنند خوابی راحت برای نوزادتان فراهم کنید و همان‌طور که خودتان می‌دانید، خواب نوزاد مساوی است با زمان خواب برای شما.

1. شستشوی پتو نوزاد، برچسب آن را بخوانید

قبل از شروع، حتما دستورالعمل‌های روی برچسب (یا در توضیحات محصول آنلاین) را به‌دقت بخوانید. این کمک می‌کند تا مطمئن شوید که مواد ۱۰۰٪ پنبه هستند و نیازی به مراقبت خاصی ندارند.

2. چیزهایی که می‌خواهید بشویید را آماده کنید

ملحفه‌های خود را به‌تنهایی یا با پارچه‌هایی با رنگ مشابه در ماشین لباسشویی خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید هیچ‌یک از موارد دیگر دارای زیپ یا قلاب نیستند که ممکن است به پارچه‌های دیگر گیر کند. یک سبد کوچک یا متوسط ​​ایده‌آل است، زیرا ازدحام بیش از حد می‌تواند بر نحوه شستن پتو نوزاد و ملحفه‌ها تاثیر بگذارد. علاوه‌بر این، سبد بزرگ پر از البسه می‌تواند باعث گره خوردن آن‌ها شود. این موضوع باعث چروک شدن و گره خوردن سرویس خواب نوزاد می‌شود که باعث آسیب دیدن و کاهش عمر آن‌ها می‌گردد.

3. از صابون مناسب استفاده کنید

یک صابون لباسشویی مایع ملایم اضافه کنید. برای تمیز کردن ملحفه‌های خود به‌مقدار زیادی از آن نیاز ندارید. هنگام استفاده از صابون غلیظ با ماشین لباسشویی با کارایی بالا، معمولا یک چهارم فنجان کافی است.

معمولا استفاده از یک چهارم فنجان صابون غلیط برای شستشوی پتوی نوزاد با ماشین لباسشویی با کارایی بالا، کافی است.
معمولا استفاده از یک چهارم فنجان صابون غلیط برای شستشوی پتوی نوزاد با ماشین لباسشویی با کارایی بالا، کافی است.

4. برای شستشوی پتو نوزاد، چرخه مناسب را انتخاب کنید

ماشین لباسشویی خود را روی یک چرخه ملایم تنظیم کنید. یک تنظیم متناسب آب سرد انتخاب کنید و سپس چرخه را شروع کنید.

اگر هنوز لیست سیسمونی تهیه نکرده‌اید و در ابتدای فرایند خرید سیسمونی هستید، می‌توانید از کارشناسان سیسمونی مریم، کامل‌ترین مرکز سیسمونی تهران در بلوار فردوس، کمک بگیرید تا بهتر بتوانید لوازم اتاق کودک، مانند سرویس خواب مناسب را برای فرزند عزیزتان انتخاب کنید. اگر ایده‌ای ندارید از کجا شروع کنید، می‌توانید گزینه‌هایی مانند پتو نخی دورپیچ رزبرن، پتو چهار فصل کارامل و پتو چهار فصل بیبی توف را بررسی کنید که از بهترین برندها برای فرزند شما آماده شده‌اند.

منبع ++

هر چند وقت یکبار پتو کودک را بشوییم؟

یکبار در هفته! مانند هر تکه‌پارچه‌ی دیگری از لوازم کودک، ممکن است لازم باشد آن را بیش از یک بار در هفته بشویید. بنابراین نگه داشتن یک پتوی نوزاد اضافه ایده خوبی است. تازه نگه داشتن این وسایل، باعث می‌شود که نرم و انعطاف‌پذیر باقی بمانند و کیفیت خواب کودک شما افزایش یابد.

آیا می‌توان پتوی نوزاد را در ماشین لباسشویی شست؟

بله! اما باید مایع لباسشویی ملایم و بدون عطر استفاده کنید و از درجه پایین ماشین لباسشویی استفاده نمایید. درجه‌های بالا می‌توانند به پارچه‌های نرم و لطیفی که برای نوزاد استفاده می‌شوند، آسیب برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.