۰۲۱-۴۴۰۳۰۳۰۸

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، روبروی آیریک سنتر جنوبی، بالای بانک شهر

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، آیریک سنتر شمالی، طبقه اول

جشنواره عیدانه سیسمونی مریم تا عید غدیر
۱۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان
فهرست عناوین مطلب
خانه / مجله سیسمونی مریم / راهنمای خرید / راهنمای خرید پشه بند کودک و نوزاد: بهترین مدل‌هایی که می‌توانید تهیه کنید!

راهنمای خرید پشه بند کودک و نوزاد: بهترین مدل‌هایی که می‌توانید تهیه کنید!

پشه بند کودک

پشه‌ها یکی از آزاردهنده‌ترین موجودات هنگام خواب هستند. حال به نوزادتان فکر کنید که چندان ابزار دفاعی‌ هم در برابر آن‌ها ندارد. با توجه به این مسأله، یکی از حیاتی‌ترین خریدهای شما برای سیسمونی، پشه بند کودک است. با توجه به نیاز شما هنگام خرید، سوالاتی پیش می‌آید، مانند این‌که: «پشه‌بند تا چه مدت قابل استفاده است؟»، «تا چند سالگی کودک من نیاز به پشه‌بند دارد؟»، «چه جنسی از پشه‌بند برای فرزندم مناسب‌تر است؟»، «خرید پشه‌بند برای سیسمونی واجب است؟» در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی برای انتخاب و خرید پشه‌ بند نوزاد را کنار هم یاد بگیریم.

پشه بند کودک چیست؟

پشه‌بند چیست؟ پشه‌بند پارچه توری ریز بافته‌شده‌ای است که یک سپر محافظ در برابر پشه‌ها و سایر حشرات ایجاد می‌کند. عملکرد اصلی آن این است که به‌عنوان یک مانع فیزیکی عمل می‌کند و از رسیدن این مزاحمان وزوزو به کودک شما جلوگیری می‌کند و در عین حال، جریان هوا را برای خواب راحت و آرامش کودکتان فراهم می‌سازد.

پشه‌بندها را می‌توان از پلی‌استر، پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن تولید کرد. این راز در ساختار مشبک بسیار ظریف آن‌ها نهفته است که به‌دقت بافته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که پشه‌ها نمی‌توانند از شکاف‌ها عبور کنند. شبکه‌ی آن‌ها به اندازه‌ای کوچک طراحی شده که مسیر کوچک‌ترین پشه‌ها را هم مسدود می‌کند.

نکته قابل توجه در نصب پشه‌بند این است که مطمئن شوید پشه‌بند دست‌نخورده و عاری از هر گونه سوراخ باشد. پشه‌ها استاد راه رفتن مخفیانه از کوچک‌ترین شکاف‌ها هستند، بنابراین یک تور نو بهترین دفاع برای کودک شماست. به یاد داشته باشید، یک سوراخ کوچک تمام چیزی است که آن‌ها برای پیدا کردن راه خود به داخل نیاز دارند.

پشه بند کودک پارچه توری ریز بافته‌شده‌ای است که یک سپر محافظ در برابر پشه‌ها و سایر حشرات ایجاد می‌کند.
پشه بند کودک پارچه توری ریز بافته‌شده‌ای است که یک سپر محافظ در برابر پشه‌ها و سایر حشرات ایجاد می‌کند.

پروبوسیس پشه (قسمتی از دهان پشه که برای نیش زدن از آن استفاده می‌کند) می‌تواند به تور نفوذ کند. بنابراین اجتناب از تماس مستقیم با تور هنگام خواب توصیه می‌شود. از این رو فاصله ایمن را برای جلوگیری از گزش تصادفی از طریق شبکه توری حفظ کنید.

انواع پشه بند نوزاد 

پشه بند کودک را می‌توان بالای تخت یا گهواره آویزان کرد تا در برابر نیش پشه محافظت شود. اگر اتاق‌های دارای تهویه مطبوع و غربال‌شده در دسترس نیستند، بزرگسالان و کودکان باید زیر پشه‌بند بخوابند. پشه‎‌بندها انواع مختلفی دارند که از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پشه‌بند خود نگهدار

پشه‌بندهای خود نگهدار یا ایستاده، راهی آسان و انعطاف‌پذیر برای دور نگه‌داشتن پشه‌ها ارائه می‌دهند. این توری‌ها شبیه چادر هستند و از میله‌های آلومینیومی سبک برای پشتیبانی از تور استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آن‌ها را بدون قاب، قلاب یا پین، هم در داخل و هم در خارج از منزل تنظیم کنید. آن‌ها همچنین دارای پایه‌ای برای جلوگیری از ورود حشرات خزنده هستند. این مدل می‌تواند مناسب پشه بند کودکان در سنین بزرگ‌تر باشد. برای نصب این مدل، کافی است تور را در جایگاهی که می‌خواهید بگذارید و وسایل خواب خود و فرزندتان را داخل آن بیندازید.

شما می‌توانید پشه‌بندهای خودنگهدار را بدون قاب، قلاب یا پین، هم در داخل و هم در خارج از منزل تنظیم کنید.
شما می‌توانید پشه‌بندهای خودنگهدار را بدون قاب، قلاب یا پین، هم در داخل و هم در خارج از منزل تنظیم کنید.

پشه‌بند پاپ آپ

انواع پشه بند کودک پاپ آپ مظهر راحتی هستند، به‌خصوص برای افراد اهل کمپینگ. جمع‌آوری توری‌ این مدل پشه‌بندها فوق‌العاده آسان است. کافی است به‌سادگی آن‌ها را از کیسه بیرون بیاورید. در این صورت آماده محافظت فوری از شما در برابر پشه‌ها خواهند بود. وزن این مدل‌ها حدود ۳ کیلوگرم است و در اندازه‌های مختلف موجود است. یکی از بهترین مدل‌های پشه‌بند تاشو، مدل پاپ آپ است که برای نصب آن  کافی است آن‌ را از محفظه نگهداری خارج کنید.

انواع پشه بند کودک پاپ آپ، محصولی ایده‌آل برای افراد اهل کمپینگ است.
انواع پشه بند کودک پاپ آپ، محصولی ایده‌آل برای افراد اهل کمپینگ است.

پشه‌بند گوه‌ای 

سبک گوه‌ای یک انتخاب محبوب و مقرون به‌صرفه است. این توری‌ها نام خود را از طراحی گوه‌ای شکل خود گرفته‌اند که شبیه نگهدارنده‌ی درب است. یکی از مزیت‌های کلیدی تورهای گوه‌ای، اندازه‌ی جمع‌و‌جور آن‌هاست که بسته‌بندی و حمل آن‌ها را در سفر آسان می‌کند.

اندازه کوچک‌تر این توری‌ها فضای بیشتری را روی سر شما فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد یک خواب راحت را تجربه کنید، در حالی که پرده‌های پایین‌تر روی رختخواب شما قرار می‌گیرند. با این‌حال، این کمبود فضا در انتهای پایین ممکن است باعث شود توری پاهای شما را لمس کند که این می‌تواند فرصتی برای نیش زدن پشه‌ها ایجاد کند.

برای نصب این مدل پشه‌بند، شما نیاز به یک میله یا پین بالای محل خواب دارید. وقتی پشه‌بند را از آن آویزان کنید، می‌توانید به‌سادگی تورها را دور محل خواب خود بکشید و خوابی راحت داشته باشید.

پشه‌بند گوه‌ای با اندازه‌ی جمع‌و‌جور و بسته‌بندی و حمل آسان
پشه‌بند گوه‌ای با اندازه‌ی جمع‌و‌جور و بسته‌بندی و حمل آسان

پشه‌بند کلبه‌ای

انواع پشه بند کودک کلبه‌ای گونه‌ای از طراحی توری گوه‌ای هستند که راحتی و فضای بیشتری را ارائه می‌دهند. این تورها شکلی مثلثی دارند و فضای بیشتری برای سر فراهم می‌کنند و مشکل تماس توری با پاهای شما را از بین می‌برند. این تورها معمولا به دو نقطه آویزان نیاز دارند که امکان نصب آسان را فراهم می‌کند. برای نصب این مدل پشه‌بندها، شما نیاز به دو پین روی دیوار دارید تا بتوانید به‌راحتی آن را نصب کنید. اگر فرزند شما بیشتر از سه سال دارد، شاید این گزینه چندان برای شما مناسب نباشد.

بیشتر بخوانید: سیسمونی ارزان

پشه‌بند زنگوله‌ای شکل

اگر به‌دنبال ایجاد فضایی جذاب و جادویی در اتاق خواب خود هستید، پشه‌بند زنگوله‌ای ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید. همان‌طور که از نامش پیداست، این توری به‌زیبایی روی تخت شما می‌چرخد و شکلی شبیه به زنگوله می‌دهد. با یک نقطه تعلیق در ارتفاع بالا، راه‌اندازی توری زنگوله نیاز به حداقل تلاش دارد. پشه بند کودک شما می‌تواند از این مدل باشد. البته اگر کودک شما به سنی رسیده است که بتوانید توضیح دهید پارچه‌ها را نکشد و پاره نکند. این پشه‌بند چتری می‌تواند برای نوزاد شما انتخاب خوبی باشد.

یکی از ویژگی‌های متمایز تورهای زنگوله‌ای، پارچه سنگین‌تر آن‌ها در امتداد لبه پایینی است. این ویژگی توری را در برابر آسیب محافظت می‌کند و اجازه می‌دهد تا به راحتی زیر تشک جمع شود و از بابت ایمنی خیالتان راحت باشد. با توجه به مقدار سخاوتمندانه پارچه مورد نیاز، تورهای زنگوله‌ای می‌توانند حجیم‌تر از انواع دیگر باشند و همین‌طور گران‌تر.

برای نصب این مدل پشه بند کودک، شما نیاز به یک پین قدرتمند در سقف دارید. دقت کنید تمام وزن پشه‌بند روی این یک پین است. بعد از آویزان کردن، پشه‌بند را به زیر تخت هدایت کنید و تمام محفظه‌ها را ببندید.

برای نصب پشه بند کودک زنگوله‌ای، شما نیاز به یک پین قدرتمند در سقف دارید.
برای نصب پشه بند کودک زنگوله‌ای، شما نیاز به یک پین قدرتمند در سقف دارید.

پشه‌بند جعبه‌ای

پشه‌بندهای جعبه‌ای یک انتخاب عالی برای کسانی است که به‌دنبال آسایش و فضایی سخاوتمندانه برای خواب هستند. این پشه‌بندهای مستطیل شکل با تقلید از شکل تخت شما، فضای کافی برای دراز کشیدن و لذت بردن از حرکت بدون محدودیت در طول خواب فراهم می‌کنند. شاید بهترین انتخاب برای پشه‌بند نوزاد همین مورد باشد. شما می‌توانید کنار فرزندتان باشید و فضای زیادی برای خواب در اختیار بگیرید.

دانستن این نکته ضروری است که نصب این مدل پشه بند کودک می‌تواند کمی بیشتر از سایر انواع پشه‌بند درگیرکننده باشد. به‌طور معمول، این تورها به تعلیق حداقل از چهار نقطه یا بیشتر برای اطمینان از پایداری و پشتیبانی مناسب نیاز دارند. به‌همین دلیل ممکن است به تلاش و زمان بیشتری در طول راه‌اندازی نیاز داشته باشد.

پشه‌بندهای مستطیل شکل با تقلید از شکل تخت شما، فضای کافی برای دراز کشیدن و لذت بردن از حرکت بدون محدودیت در طول خواب فراهم می‌کنند.
پشه‌بندهای مستطیل شکل با تقلید از شکل تخت شما، فضای کافی برای دراز کشیدن و لذت بردن از حرکت بدون محدودیت در طول خواب فراهم می‌کنند.

دلایل اهمیت استفاده از پشه‌ بند نوزاد

اگر فرزند شما در فصول گرم به دنیا بیاید، لزوم استفاده از پشه بند کودک را کاملا درک خواهید کرد و اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، از بیماری‌هایی که نیش پشه می‌تواند منتقل کند آگاه هستید. اگر احساس می‌کنید پشه بند کودک خریدی ضروری در سیسمونی نوزاد محسوب نمی‌شود، بهتر است دلایل زیر را بخوانید تا برای تصمیم‌گیری کمی بیشتر اطلاعات داشته باشید.

  • هنگامی که در خانه شما پنجره یا درهای توری وجود ندارد: استفاده از پشه‌بند برای محافظت از خود و خانواده در زمانی که موانع فیزیکی دیگری وجود ندارد، ضروری است.
  • در نبود تهویه مطبوع: پشه‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بیشتر فعال هستند. اگر تهویه مطبوع برای خنک کردن فضاهای زندگی خود ندارید، استفاده از پشه‌بند می‌تواند تسکین‌دهنده باشد و از نیش پشه جلوگیری کند.
  • در اواخر بهار تا اوایل پاییز: فعالیت پشه‌ها در این فصول افزایش می‌یابد و استفاده از پشه‌بند را ضروری می‌کند، به‌ویژه هنگام غروب و سحر که پشه‌ها بیشتر فعال هستند.
  • هنگام سفر به مناطق گرمسیری: مناطق گرمسیری اغلب پناهگاه بیماری‌های ناشی از پشه هستند. اگر از مناطقی بازدید می‌کنید که پشه‌ها در آن‌جا شایع هستند، استفاده از پشه‌بند یک اقدام احتیاطی حیاتی برای محافظت در برابر نیش و عفونت‌های احتمالی است.

توجه داشته باشید  پشه‌ها به‌دلیل تغییرات در سیستم تنفسی، به زنان باردار جذب می‌شوند که منجر به‌افزایش سطح دی‌اکسید کربن و همچنین کمی افزایش دمای بدن می‌شود. برای محافظت از مادر و نوزاد در برابر بیماری های ناشی از پشه، استفاده از پشه‌بند توصیه می‌شود، به‌خصوص اگر در مناطق مستعد ابتلا به چنین بیماری‌هایی زندگی می‌کنید.

پشه‌بندی انتخاب کنید که اندازه‌اش مناسب تخت یا محل خواب کودک باشد.
پشه‌بندی انتخاب کنید که اندازه‌اش مناسب تخت یا محل خواب کودک باشد.

راهنمای خرید پشه بند کودک

وقتی می‌خواهید برای تخت کودک پشه‌بند خریداری کنید، می‌بایست نکات زیر را مد نظر بگیرید. دقت کنید پشه‌بند در بهترین حالت عمری یک ساله دارد و بسته به میزان گرد و خاک محل زندگی شما، اندازه‌ی اتاق فرزندتان و نوع چینش اتاق نوزاد، ممکن است شما گزینه‌ی متفاوتی را انتخاب کنید.

  • اندازه پشه‌بند: پشه‌بندی را انتخاب کنید که اندازه‌اش مناسب تخت یا محل خواب کودک باشد.
  • جنس پشه‌بند: به‌دنبال توری ساخته‌شده از پارچه مشبک با کیفیت بالا باشید که حتی کوچک‌ترین حشرات را از فرزندتان دور نگه دارد. ما پشه‌بندهای پنبه‌ای، پلی‌استر و ابریشم را پیشنهاد می‌کنیم که حتی از سمج‌ترین پشه‌ها نیز جلوگیری می‌کنند.
  • طراحی پشه‌بند: طرح‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از جمله سایبان جعبه‌ای شکل، سایبان گرد یا پشه‌بند بازشو مستقل. سایبان پشه‌بند جعبه‌ای شکل را می‌توان روی تخت پوستری بسته یا با ۴ قلاب از سقف آویزان کرد. سایبان گرد به 1 قلاب نیاز دارد و پشه‌بند بازشو مستقل است. در نظر بگیرید کدام طرح برای فضا و نیازهای شما بهتر عمل می‌کند.
  • قابل حمل بودن پشه‌بند: اگر قصد سفر با پشه‌بند را دارید، گزینه‌ای سبک وزن و قابل بسته‌بندی را سفارش دهید.
اگر قصد سفر با پشه‌بند را دارید، گزینه‌ای سبک وزن و قابل بسته‌بندی را سفارش دهید.
اگر قصد سفر با پشه‌بند را دارید، گزینه‌ای سبک وزن و قابل بسته‌بندی را سفارش دهید.

نکاتی که در زمان شستشوی پشه‌بند باید به آن توجه کنیم

مشکل گرد و خاک و ریزگردها از مسائل رایج موجود در کشور است. به‌همین دلیل می‌بایست پشه‌بند نوزاد خود را با گذشت زمان حتما بشویید تا از ایجاد مشکلات زمینه‌ای برای فرزند خود جلوگیری کنید. برای شستن پشه‌بند، باید مراحل زیر را به‌دقت انجام دهید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

  • ابتدا باید پشه‌بند را مرطوب کنید. حداقل ۵ دقیقه باید تور را در آب بگذارید تا حسابی نرم شود؛ 
  • با محلول آب و صابون به‌آرامی تور را اسکراب کنید؛ 
  • تمام صابون را از تور پاک کنید تا تکه‌های باقیمانده‌ی صابون محل تجمع گرد و خاک نشود؛
  • صبر کنید تا تورها کاملا خشک شوند؛

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پشه‌بند کودک

هنگام خرید پشه‌بند نوزاد باید دقت کنید چه گزینه‌ای برای شما مناسب است. پشه بند کودک شما احتمالا سالانه باید تعویض شود، به‌همین دلیل می‌بایست با توجه به نیاز خود خرید کنید و عوامل زیر را مد نظر بگیرید.

  • اندازه؛
  • جنس؛
  • طراحی؛
  • قابل حمل بودن؛
عواملی مانند اندازه، جنس، قابل حمل بودن و طراحی بر قیمت پشه‌بند کودک موثر است.
عواملی مانند اندازه، جنس، قابل حمل بودن و طراحی بر قیمت پشه‌بند کودک موثر است.

نکات مهم استفاده از پشه‌بند نوزاد

خرید پشه‌بند به‌تنهایی کافی نیست و باید در استفاده از آن بایدها و نبایدهایی را رعایت کنید.

بایدها:

  • پشه‌بند را به درستی آویزان کنید؛
  • از پشه‌بند روی کالسکه و گهواره استفاده کنید؛

نبایدها:

  • از پشه‌بند برای بازی، پوشاندن غذا یا ماهیگیری استفاده نکنید؛
  • از نصب پشه‌بند در نزدیکی شمع، سیگار یا آتش امتناع کنید؛
  • در تماس با پشه‌بند نخوابید؛
پشه‌ها نمی‌توانند از پشه‌بند عبور کنند، زیرا توری ظریف مانند یک مانع عمل می‌کند و از رسیدن فیزیکی آن‌ها به شما جلوگیری می‌کند.
پشه‌ها نمی‌توانند از پشه‌بند عبور کنند، زیرا توری ظریف مانند یک مانع عمل می‌کند و از رسیدن فیزیکی آن‌ها به شما جلوگیری می‌کند.

آیا پشه‌ها می‌توانند از پشه‌بند عبور کنند؟

پشه‌ها نمی‌توانند از پشه‌بند عبور کنند، زیرا توری ظریف مانند یک مانع عمل می‌کند و از رسیدن فیزیکی آن‌ها به شما جلوگیری می‌کند. با این‌حال،  اگر در حال استراحت و در تماس مستقیم با تور هستید، پشه‌ها همچنان می‌توانند شما را نیش بزنند.

معایب پشه بند چیست؟

در حالی که پشه‌بند محافظت ارزشمندی در برابر پشه‌ها ارائه می‌دهد، اما استفاده از آن چالش‌هایی هم در پی خواهد داشت:

  •  بسته به نوع و پارچه، برخی از پشه‌بندها می‌توانند حجیم و سنگین باشند و برای سفرهای سبک یا کوله‌پشتی مناسب نباشند.
  • راه‌اندازی پشه‌بندهای خاص می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و برای یافتن نقاط اتصال مناسب پین‌ها و هدایت فرآیند راه‌اندازی به زمان و تلاش نیاز دارد.
  • تورهای بی‌کیفیت یا ظریف ممکن است مستعد آسیب‌هایی مانند پارگی یا سوراخ باشند که کارایی آن‌ها را به خطر می‌اندازد و به پشه‌ها اجازه ورود می‌دهد.
  • برخی از تورها می‌توانند جریان هوا و دید شما را محدود کنند.

بیشتر بخوانید: لیست سیسمونی برای بچه دوم

هنگام خرید سیسمونی، یکی از بخش‌های مهم، لوازم اتاق کودک شما هستند که می‌بایست با دقت آن‌ها را انتخاب کنید. کارشناسان سیسمونی مریم با ارائه کامل‌ترین لیست سیسمونی، می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب‌هایی درست و کاربردی داشته باشید و بدون سردرگمی خرید خود را انجام دهید. پشه‌بند نوزاد گزینه‌های زیادی برای شما دارد و انتخاب یک گزینه کارآمد، می‌تواند در حفظ سلامت نوزاد و مادر به شما کمک کند. 

منبع +++/

پشه بند کودک برای داخل خانه لازم است؟

بله. پشه‌ها استاد ورود از درزهای کوچک هستند. بهتر است برای آرامش خواب کودکتان در فصل‌های گرم سال از پشه‌بند استفاده کنید.

پشه بند چتری تا چند ماه برای کودک استفاده می‌شود؟

با توجه به رشد نوزاد شما و قد و وزن او هنگام تولد، پاسخ به این سوال متفاوت است؛ اما به‌طور معمول تا سه سالگی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.