۰۲۱-۴۴۰۳۰۳۰۸

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، روبروی آیریک سنتر جنوبی، بالای بانک شهر

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، آیریک سنتر شمالی، طبقه اول

جشنواره عیدانه سیسمونی مریم تا عید غدیر
۱۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان
فهرست عناوین مطلب
خانه / مجله سیسمونی مریم / راهنمای خرید / ایمنی اسباب بازی ها: نکات و قوانینی که باید به آن توجه نمود

ایمنی اسباب بازی ها: نکات و قوانینی که باید به آن توجه نمود

ایمنی اسباب بازی ها

بسیاری از اسباب‌بازی‌ها با در نظر گرفتن ایمنی ساخته شده‌اند، اما هیچ اسباب‌بازی‌ کاملاً ایمن نیست. اسباب‌بازی‌هایی که می‌شکنند یا مورد استفاده نادرست قرار می‌گیرند، می‌توانند خطرناک باشند. این مقاله به شما در انتخاب و نگهداری اسباب‌بازی‌ها و ایمنی اسباب بازی ها کمک می‌کند. استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک چیزی نیستند که بتوانید آن‌ها را نادیده بگیرید. رعایت این نکات ایمنی است که گاهی قیمت اسباب بازی را در مقایسه با دیگر کالاهای موجود بالا می‌برد. این نکات را با مراقبان فرزندتان، دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید تا خانه و هدایایی که می‌دهند، برای فرزند شما نیز امن‌تر باشد. 

انتخاب اسباب بازی متناسب با سن فرزند

اسباب‌بازی‌ها برای ایمنی درجه‌بندی سنی دارند. درجات سنی دستورالعمل‌هایی هستند که ایمنی اسباب بازی ها را بر اساس موارد زیر منعکس می‌کنند:

  • هر گونه احتمال خفگی یا خطرات ایمنی؛
  • مهارت‌های فیزیکی که کودک برای بازی با اسباب‌بازی نیاز دارد؛
  • یک کودک چقدر می‌تواند نحوه استفاده از اسباب‌بازی را درک کند؛
  • علایق، نیازها و توانایی‌ها در مراحل مختلف رشد کودک؛
هنگام خرید اسباب‌بازی به مهارت‌های فیزیکی که کودک خود برای بازی با اسباب‌بازی توجه داشته باشید.
هنگام خرید اسباب‌بازی به مهارت‌های فیزیکی که کودک خود برای بازی با اسباب‌بازی توجه داشته باشید.

با توجه به این موارد لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که با سن و مهارت‌های کودک شما مطابقت داشته باشد؛
  • اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از مواد طبیعی، مانند پنبه، پشم و چوب بدون روکش را انتخاب کنید؛
  • از اسباب‌بازی‌های چوبی قدیمی با رنگ خرد شده دوری کنید. رنگ ممکن است حاوی سرب باشد؛
  • بررسی کنید اسباب‌بازی‌های ساخته شده از پارچه، قابل شستشو باشند؛
هنگام خرید اسباب‌بازی برای کودکان توجه داشته باشید که اسباب‌بازی‌های ساخته شده از پارچه، قابل شستشو باشند.
هنگام خرید اسباب‌بازی برای کودکان توجه داشته باشید که اسباب‌بازی‌های ساخته شده از پارچه، قابل شستشو باشند.

اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون فتالات، بدون PVC و بدون BPA هستند. از اسباب‌بازی‌های پلاستیکی با کدهای بازیافت #3، #6 و #7 خودداری کنید؛

  • رنگ، مداد رنگی، ماژیک و سایر مواد نقاشی‌ را انتخاب کنید که عبارت «غیر سمی» را در بسته‌بندی خود دارند؛
  • بادکنک‌های Mylar (نوعی فویل) را به‌جای لاتکس انتخاب کنید. بادکنک‌های لاتکس خطر خفگی برای بچه‌ها در هر سنی دارند، زیرا مواد لاتکس می‌توانند کشیده شوند، به گلوی کودک بچسبند و راه تنفس او را مسدود کنند؛
  • تجهیزات ایمنی را که همراه آن کالا است، مانند کلاه ایمنی با دوچرخه بخرید؛
اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون فتالات، بدون PVC و بدون BPA هستند.
اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که دارای برچسب بدون فتالات، بدون PVC و بدون BPA هستند.

مراقب خطرات اسباب بازی باشید

اگر می‌خواهید هنگام بازی فرزندتان بتوانید با خیال آسوده به کارهای خودتان مشغول شوید، بهتر است هنگام خرید، نکات ایمنی اسباب بازی ها را مد نظر داشته باشید و استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک را بررسی کنید.

لبه‌های تیز و نوک تیز

اسباب‌بازی‌های کودکان بزرگ‌تر، ممکن است نوک‌ها یا لبه‌های تیز داشته باشند که به کودک کوچک آسیب برساند. از دادن اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از پلاستیک نازک به فرزندان کوچک‌تر که به‌راحتی می‌شکند، خودداری کنید. همچنین از دادن اسباب‌بازی‌های دارای قطعات فلزی به کودکان نوپا و نوزادان خودداری کنید.

از دادن اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از پلاستیک نازک به فرزندان کوچک‌تر، خودداری کنید.
از دادن اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده از پلاستیک نازک به فرزندان کوچک‌تر، خودداری کنید.

اسباب‌بازی‌های‌کوچک و اسباب‌بازی‌هایی با قطعات کوچک

برای جلوگیری از خفگی در کودکان ۳ ساله یا کوچک‌تر، مطمئن شوید که اسباب‌بازی‌ها و قطعات داخل لوله خالی دستمال توالت قرار نگیرند. اسباب‌بازی‌های نرم کودک باید به‌اندازه‌ای بزرگ باشند که حتی زمانی که له می‌شوند، نتوان آن‌ها را قورت داد. حیوانات عروسکی را از نظر چشم، بینی و قسمت‌هایی که ممکن است جدا شوند، بررسی کنید. اسباب‌بازی‌های کوچک را در زمانی که بچه‌های کوچک در خانه هستند، دور از دسترس قرار دهید.

صدای بلند اسباب‌بازی‌ها

اسباب‌بازی‌هایی مانند تفنگ‌های اسباب‌بازی، می‌توانند به شنوایی کودک شما آسیب بزنند. برچسب‌های هشداردهنده را برای نحوه استفاده ایمن از آن‌ها بخوانید. اسباب‌بازی‌های موجود در فروشگاه را امتحان کنید تا میزان صدای آن‌ها را بررسی کنید؛ مثلاً عروسک بیبی بامزه موزیکال یک اسباب بازی امن برای فرزند شما است و صدایی که ایجاد می‌کند، به شنوایی فرزندتان آسیبی نمی‌رساند.

طناب و ریسمان

اسباب‌بازی‌هایی با طناب یا رشته‌های بلندتر از ۱۵ سانتی‌متر، می‌توانند برای نوزادان و کودکان بسیار کوچک مضر باشند. آن‌ها می‌توانند دور گردن کودک پیچیده شوند. هرگز اسباب‌بازی‌ها را با نخ، طناب یا روبان در گهواره یا حیاط آویزان نکنید.

اسباب‌بازی‌هایی با طناب یا رشته‌های بلندتر از ۱۵ سانتی‌متر، می‌توانند برای نوزادان و کودکان بسیار کوچک مضر باشند.
اسباب‌بازی‌هایی با طناب یا رشته‌های بلندتر از ۱۵ سانتی‌متر، می‌توانند برای نوزادان و کودکان بسیار کوچک مضر باشند.

اسباب‌بازی پرنده

این نوع اسباب‌بازی می‌تواند به‌شدت به چشم آسیب بزند. لذا لازم است هنگام خرید ایمنی اسباب بازی های پرنده را مد نظر قرار دهید. از بکارگیری اسباب‌بازی‌هایی که می‌توان در آن از سایر وسایل برای استفاده در اسباب‌بازی استفاده کرد، خودداری کنید. مثلا اگر تیر و کمان به فرزندتان می‌دهید، به یاد داشته باشید تیرهایی که کودکان استفاده می‌کنند باید دارای نوک‌های نرم از چوب پنبه یا لاستیک باشند. اگر به او اجازه می‌دهید از اسباب‌بازی‌هایی استفاده کند که به اشیاء دیگر شلیک می‌کنند، از کودک خود بخواهید عینک ایمنی بزند.

اسباب‌بازی‌های برقی

فقط اسباب‌بازی‌هایی بخرید که روی آن‌ها «UL Approved» (آزمایشگاه‌های Underwriters) نوشته شده است. اسباب‌بازی‌هایی که گرم می‌شوند برای بچه‌های بزرگ‌تر از 8 سال مناسب هستند؛ آن هم تنها وقتی با بزرگسالان استفاده می‌شوند. از تعمیر اسباب‌بازی‌های برقی خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اسباب‌بازی‌هایی که با باتری کار می‌کنند، دارای پوششی هستند که با پیچ بسته می‌شود تا باتری‌ها در داخل اسباب‌بازی محکم جاساز شوند. هنگام تعویض باتری‌ها از دور انداختن ایمن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برخی از اسباب‌بازی‌ها و بازی‌ها از باتری‌های دکمه‌ای یا سکه‌ای استفاده می‌کنند. این باتری‌ها علاوه‌بر خطر خفگی، می‌توانند برای کودک شما بسیار مضر باشند. اگر فکر می‌کنید کودکی باتری بلعیده است، فوراً او را به اورژانس ببرید. بدانید کدام دستگاه‌های دیگر در خانه شما از باتری استفاده می‌کنند و آن‌ها را دور از دسترس قرار دهید یا مطمئن شوید که محفظه‌های باتری ایمن هستند.

اطمینان حاصل کنید که همه اسباب‌بازی‌هایی که با باتری کار می‌کنند، دارای پوششی هستند که با پیچ بسته می‌شود تا باتری‌ها در داخل اسباب‌بازی محکم جاساز شوند.
اطمینان حاصل کنید که همه اسباب‌بازی‌هایی که با باتری کار می‌کنند، دارای پوششی هستند که با پیچ بسته می‌شود تا باتری‌ها در داخل اسباب‌بازی محکم جاساز شوند.

اسباب‌بازی آهنربایی

اگر آهنرباها جدا شوند و کودک شما دو یا چند عدد از آن‌ها را ببلعد، می‌توانند داخل بدن کودک شما به هم بچسبند. این می‌تواند باعث آسیب یا مرگ شود. کودکان خردسال نباید با اسباب‌بازی‌های آهنربایی بازی کنند. اگر بچه‌های بزرگ‌تر با اسباب‌بازی‌های آهن‌ربایی بازی می‌کنند، به آن‌ها هشدار دهید که هیچ آهن‌ربایی را در دهان خود قرار ندهند. به یاد داشته باشید که بهترین راه برای محافظت از کودکان، تماشای آن‌ها حین بازی است.

بهترین راه برای محافظت از کودکان، تماشای آن‌ها حین بازی است.
بهترین راه برای محافظت از کودکان، تماشای آن‌ها حین بازی است.

ایمن نگه داشتن اسباب بازی‌ها

  • بخشی از ایمنی اسباب بازی ها، نگهداری آن‌ها در مکانی امن است. همه اسباب‌بازی‌ها را در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید دور و بالاتر از سطح زمین بگذارید. اگر صندوقچه اسباب‌بازی دارید، باید سوراخ‌های هوا داشته باشد و به‌راحتی از داخل باز شود. همچنین بررسی کنید که درب دارای یک تکیه‌گاه باشد که درب را در هر موقعیتی باز نگه ‌دارد. بهتر است از سبدها یا جعبه‌های بدون درب برای نگهداری اسباب‌بازی‌ها استفاده کنید.
  • اسباب‌بازی‌ها را هر چند وقت یکبار از نظر آسیب‌دیدگی بررسی کنید. مراقب لبه‌های تیز اسباب‌بازی‌های چوبی باشید. در صورت نیاز آن‌ها را سنباده بزنید.
  • اگر اسباب‌بازی‌ها را دوباره رنگ می‌کنید، از رنگ جدید استفاده کنید. رنگ قدیمی ممکن است حاوی سرب باشد.
  • اسباب‌بازی‌های فضای باز را از نظر زنگ‌زدگی بررسی کنید. اگر اسباب‌بازی قابل تعمیر نیست، آن را دور بیندازید.
  • اسباب‌بازی‌های باتری یا آهن‌ربادار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری و آهنربای آن شل یا گم نشده‌اند.
  • بسته‌بندی پلاستیکی اسباب‌بازی‌ها و سایر بسته‌بندی‌ها را فورا دور بیندازید.
  • دستورالعمل‌های اسباب‌بازی را بخوانید و برای فرزندتان توضیح دهید.

انتخاب‌های زیادی برای اسباب‌بازی وجود دارد، و دانستن این‌که کودک چه چیزی ممکن است دوست داشته باشد و چه چیزی ایمن خواهد بود، دشوار است. اطلاعات مربوط به بازی و اسباب‌بازی‌های سنی زیر می‌تواند به شما کمک کند که بدانید اکثر کودکان در هر گروه سنی معمولاً از کدام فعالیت‌ها و اسباب‌بازی‌هایی لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: اسباب بازی از چی درست میشه؟

راهنمای ایمنی خرید اسباب بازی

برای این‌که بتوانید چک‌لیستی از ایمنی اسباب بازی ها مربوط به سن داشته باشید، می‌توانید ادامه متن را مطالعه کنید.

حساسیت بالای سیستم ایمنی کودکان 0 تا 5 سال در کنار کنجکاوی آن‌ها باعث می‌شود تا اسباب‌بازی‌های غیرسمی و نشکن بهترین گزینه برای آن‌ها باشد.
حساسیت بالای سیستم ایمنی کودکان 0 تا 5 سال در کنار کنجکاوی آن‌ها باعث می‌شود تا اسباب‌بازی‌های غیرسمی و نشکن بهترین گزینه برای آن‌ها باشد.

ایمنی اسباب بازی های 0 تا ۵ سال

فرزند شما تا یک سالگی هنوز در حال اکتشاف وسایل اطراف خود با دهان است. به‌همین‌دلیل حساسیت بالایی نسبت به سایز اسباب‌بازی‌ها باید داشته باشید. تا سه سالگی نیاز است شما کودک خود را هنگام بازی نگاه کنید و پس از مشاهده‌ی رفتار بی‌خطر نسبت به اسباب‌بازی‌ها، می‌توانید نظارت خود را کمتر کنید.

دقت کنید که مواد سمی در پنج سال ابتدای عمر فرزند دلبندتان، اثرات بسیار بزرگی روی رشد و سلامت او می‌گذارند و علائم استاندارد اسباب‌بازی‌ها را برای این موارد بررسی کنید.

شاید گمان کنید از سه سالگی دیگر نیازی به نظارت بر فرزندتان نیست، اما کنجکاوی کودکان را دست کم نگیرید. آن‌ها هنوز در حال یادگیری از محیط اطراف خود هستند. به‌عنوان مثال جغجغه دمبلی یک طرفه اسباب‌بازی‌ است که نوزاد شما را سرگرم می‌کند و می‌توانید اطمینان داشته باشید که می‌توانید آن را در نزدیکی نوزاد رها کنید و خیالتان راحت باشد. یا مثلا برای استفاده از کوسه کنترلی داخل آب بدانید که در چه موقعیتی می‌توانید از آن استفاده کنید و بدون حضور خود اجازه‌ی استفاده از آن را به فرزندتان ندهید.

اسباب بازی‌های این گروه سنی لازم است ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • مواد غیر سمی؛
  • بدون نوک تیز یا لبه؛
  • امن برای دهان؛
  • نشکن؛
  • هیچ قسمت کوچکی که در گلو، گوش یا بینی گیر کند، وجود ندارد؛
  • هیچ قسمتی که بتواند انگشتان دست، پاها یا دست‌ها را به دام بیندازد یا نیشگون بگیرد، ندارد؛
  • بدون قطعات الکتریکی؛
  • بدون شیشه یا پلاستیک شکننده؛
  • به کودکان اجازه ندهید با اسباب‌بازی‌هایی بازی کنند که دارای دیسک کوچک یا باتری‌های دکمه‌ای هستند که به راحتی جدا می‌شوند؛
  • توپ‌ها و اسباب‌بازی‌ها باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که هنگام له کردن، نتوان آن‌ها را قورت داد؛
زمان انتخاب هر وسیله‌ای برای کودک خود سطح مهارت‌ها و درک آن را از بازی با اسباب‌بازی در نظر بگیرید.
زمان انتخاب هر وسیله‌ای برای کودک خود سطح مهارت‌ها و درک آن را از بازی با اسباب‌بازی در نظر بگیرید.

ایمنی اسباب بازی های ۵ تا ۸ سال

فرزند شما همچنان در سن رشد است، دوری از مواد سمی امری مهم است و کودکان معمولاً متوجه میزان آسیبی که می‌توان از اجسام تیز دید نمی‌شوند. شاید ما به‌عنوان پدر و مادر هرگز برای دوچرخه از کلاه ایمنی یا بالشتک‌های زانو و آرنج استفاده نکرده باشیم و آسیب بزرگی ندیده باشیم، اما استفاده از آن‌ها برای فرزندانمان احتیاطی کاملاً به‌جا است. یک شکستگی در سنین رشد می‌تواند باعث اثرات روحی و جسمی جبران‌ناپذیر برای فرزند عزیزتان شود. پس لازم است اسباب‌بازی این گروه سنی ویژگی‌های ذیل را داشته باشند:

  • مواد غیر سمی؛
  • بدون نوک تیز یا لبه؛
  • بدون نظارت بزرگسالان، قطعات الکتریکی وجود نداشته باشد؛
  • همیشه از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه ایمنی، بالشتک‌های زانو و آرنج برای دوچرخه، اسکوتر یا اسکیت‌سواری و همچنین جلیقه نجات در آب استفاده کنید؛

ایمنی اسباب بازی های ۸ تا ۱۲ سال

خرید موتور یا ماشین‌های برقی کوچکی که مناسب کودکان طراحی شده است، یکی از موارد رایجی است که والدین برای فرزندانشان در این سال‌ها انجام می‌دهند. می‌دانید که کودکان علاقه دارند هر کاری که شما انجام می‌دهید را تکرار کنند، تجربه‌های جدید کنند و گاهی در سنین نوجوانی سرکشی کنند. به‌همین‌دلیل خرید و استفاده از وسایل موتوری، مانند موتور شارژی وسپا، تحت نظارت و در ابتدا در محیطی امن توصیه می‌شود. اسباب‌بازی این گروه سنی باید ویژگی‌های ذیل را داشته باشد:

  • بدون نظارت بزرگسالان قطعات الکتریکی وجود نداشته باشد؛
  • همیشه از وسایل ایمنی مناسب مانند کلاه ایمنی، بالشتک‌های زانو و آرنج برای دوچرخه، اسکوتر یا اسکیت‌سواری و همچنین جلیقه نجات در آب استفاده کنید؛
  • کودکان ۱۲ ساله برای انجام سواری‌های موتوری که نیاز به قضاوت در مورد سرعت و ایمنی دارند، آمادگی ندارند؛
از مخلوط کردن و نگهداری اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان در رده‌های سنی مختلف کنار هم خودداری کنید.
از مخلوط کردن و نگهداری اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان در رده‌های سنی مختلف کنار هم خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: اسباب بازی های پسرانه

نکاتی درباره ایمنی اسباب بازی ها

  • از مخلوط کردن و نگهداری اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان در رده‌های سنی مختلف خودداری کنید. اگر بچه‌های کوچک‌تر با اسباب‌بازی‌هایی که برای کودکان بزرگ‌تر استفاده می‌شوند بازی کنند، می‌تواند خطرناک باشد.
  • به‌طور مرتب جعبه اسباب‌بازی کودک خود را پاک کنید. اسباب‌بازی‌هایی با خز شل، درزهای پاره‌شده، قطعات شکسته با لبه‌های تیز یا قطعات شل را بررسی کنید. اگر اسباب‌بازی‌های شکسته یا اسباب‌بازی‌های آسیب‌دیده پیدا کردید، آن‌ها را به دیگران ندهید. در سنین پایین، روی تعمیر اسباب بازی ریسک نکنید و با خرید اسباب بازی جدید، گزینه‌ای ایمن برای فرزندتان فراهم کنید.
  • وسایل را مرتب کنید و به کودکان بیاموزید که بعد از اتمام کارشان اسباب‌بازی‌ها را جمع کنند؛ زیرا امکان زمین خوردن شما و خودشان به‌خاطر اسباب‌بازی‌ها وجود دارد.
  • وقتی کودک به پنج ماهگی رسید، اسباب‌بازی‌های آویزان و نخ‌دار را از بالای تخت بیرون بیاورید تا از خفگی جلوگیری کنید.
  • اسباب‌بازی‌های نرم را از تخت‌خواب نوزادان زیر ۱۲ ماه دور نگه دارید، زیرا ممکن است بینی و دهان کودک شما را بپوشانند و تنفس را مختل کنند.
  • همیشه تمام باتری‌های یک اسباب‌بازی را با هم عوض کنید. اگر همه باتری‌ها با هم تعویض نشوند، باتری‌های جدید می‌توانند باعث داغ شدن خطرناک باتری‌های قدیمی شوند.
  • مراقب اسباب‌بازی‌های حاوی باتری‌های دکمه‌ای باشید. مطمئن شوید که محفظه باتری محکم بسته شده است. اگر کودک یک باتری دکمه‌ای را ببلعد، می‌تواند آسیب جدی یا حتی در برخی مواقع خطر مرگ ایجاد کند.
از خرید اسباب بازی‌های ساخته شده از وینیل (PVC) برای کودکان خودداری کنید.
از خرید اسباب بازی‌های ساخته شده از وینیل (PVC) برای کودکان خودداری کنید.

۳ نکته برای اسباب‌بازی‌های غیرسمی

  1. از اسباب‌بازی‌های چوبی رنگ‌شده دوری کنید، مگر اینکه در ایالات متحده یا اروپا یا توسط برندهایی ساخته شده باشند که شما آن‌ها را بررسی کرده‌اید. رنگ سربی همچنان در اسباب‌بازی‌های ساخت چین ظاهر می‌شود و استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک به‌خوبی در چین رعایت نمی‌شود. استفاده از سرب در اسباب‌بازی‌های تولیدشده در ایالات متحده ممنوع شده است.
  2. در مجموع اسباب بازی چینی را گزینه آخر خود بدانید. متاسفانه، رنگ سربی تنها چیزی نیست که در اسباب‌بازی‌های چینی باید از آن ترسید. بسیاری از اسباب‌بازی‌های وارداتی چین نیز به مواد بازدارنده (از جمله PBDE های بدنام) آلوده شده‌اند. اگرچه این مواد شیمیایی برای اکثر مصارف در اروپا و کانادا ممنوع هستند و دیگر در ایالات متحده تولید نمی‌شوند، اما اسباب‌بازی‌های ساخته‌شده حاوی این سموم واردات شده و به‌فروش می‌رسند. از آن‌جایی که بیش از ۸۵ درصد اسباب‌بازی‌ها در چین ساخته می‌شوند، اجتناب از آن‌ها آسان نیست! ساخت چین لزوماً محصول را بد نمی‌کند. در برخی موارد، یک شرکت در اروپا مستقر خواهد شد، اما ممکن است یک تاسیسات، تولیدی اختصاصی واقع در چین (یا جایی دیگر در آسیا) داشته باشد. 
  3. از اسباب بازی‌های ساخته شده از وینیل (PVC) خودداری کنید. فتالات‌ها معمولاً به‌عنوان یک عامل نرم‌کننده به اسباب‌بازی‌های PVC اضافه می‌شوند. شما می‌توانید PVC بدون فتالات را پیدا کنید که ایمن‌تر از PVC معمولی است، اما توصیه ما همچنان این است که از خرید آن‌ها خودداری کنید. یک مطالعه توسط HealthyStuff.org نشان داده است که ۷۸ درصد از اسباب‌بازی‌های آزمایش‌شده حاوی پی وی سی، حاوی فتالات هستند که برای کودک شما مضر است.
در هنگام خرید اسباب بازی،‌ قیمت اسباب بازی را با توجه به استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک بررسی کنید و لزوما گزینه‌ی ارزان را مدنظر قرار ندهید.
در هنگام خرید اسباب بازی،‌ قیمت اسباب بازی را با توجه به استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک بررسی کنید و لزوما گزینه‌ی ارزان را مدنظر قرار ندهید.

خرید سیسمونی یکی از کارهای لذت‌بخش پیش از به‌دنیا آمدن فرزند عزیزتان است. اگر بار اول است که این کار را انجام می‌دهید، بهتر است یک لیست سیسمونی داشته باشید تا بتوانید با خرید کالاهای ضروری، با خیالی راحت به استقبال روزهای خوش مادر و پدر بودن بروید. نکاتی که در این مقاله خواندید، تا پیش از نوجوانی فرزندتان برای شما مفید هستند و بهتر است اگر می‌خواهید فرزند خود را برای چند ساعت نزد خاله، مادربزرگ یا دوستانتان بگذارید، به آن‌ها نیز این نکات را منتقل کنید.

نگهداری از کودکان یک شغل تمام‌وقت است و بهتر است با رعایت چند نکته، از به خطر انداختن جان آن‌ها پیشگیری کنیم. در هنگام خرید اسباب بازی،‌ قیمت اسباب بازی را با توجه به استانداردهای ایمنی اسباب بازی کودک بررسی کنید و لزوما گزینه‌ی ارزان را مدنظر قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: فروشگاه اسباب بازی در تهران

از کجا اسباب بازی مناسب برای کودکم بخرم؟

یکی از مناسب‌ترین مراکز سیسمونی تهران که می‌توانید از آن با خیال راحت از ایمنی اسباب بازی ها خرید کنید، سیسمونی مریم است. سیسمونی مریم واقع در بلوار فردوس در غرب تهران، گزینه‌های زیادی را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین از اینجا خریدهای خود را انجام دهید. همچنین اگر سوالاتی راجع به این‌که برای هر سن چه اسباب بازی مناسب است دارید، می‌توانید از کارشناسان سیسمونی مریم به‌صورت آنلاین یا تلفنی یا حضوری، سوال بپرسید. ما برای کمک به شما پدران و مادران آماده هستیم. ما سعی می‌کنیم با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردها، بهترین قیمت اسباب بازی را به شما ارائه کنیم.

منبع +++

ایمن‌ترین برندهای اسباب بازی چه هستند؟

برندهایی مانند Green Toys، Plan Toys، Uncle Goose از مشهورترین برندهای اسباب‌بازی ایمن هستند.

چگونه تشخیص دهیم که یک اسباب‌بازی ایمن است؟

قبل از خرید، به برچسب‌های ایمنی مثل علامت استاندارد یا تأییدیه‌های بین‌المللی مانند CE توجه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که قطعات کوچک، مواد سمی یا لبه‌های تیز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من