۰۲۱-۴۴۰۳۰۳۰۸

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، روبروی آیریک سنتر جنوبی، بالای بانک شهر

آدرس: تهران، بلوار فردوس شرق، آیریک سنتر شمالی، طبقه اول

جشنواره عیدانه سیسمونی مریم تا عید غدیر
۱۰ درصد تخفیف + ارسال رایگان
فهرست عناوین مطلب
خانه / مجله سیسمونی مریم / راهنمای خرید / راهنمای خرید بالش نوزاد: چرا استفاده از بالشت مناسب نوزاد اهمیت دارد؟

راهنمای خرید بالش نوزاد: چرا استفاده از بالشت مناسب نوزاد اهمیت دارد؟

راهنمای خرید بالش نوزاد

نوزادان از بدو تولد نیاز به مراقبت و توجه دارند. آن‌ها لطیف‌ترین، حساس‌ترین و درعین‌حال، ناتوان‌ترین موجودات روی زمین هستند و ما به‌عنوان والد یا سرپرست وظیفه داریم تمامی توان و دانش خود را برای نگه‌داری و پرورش صحیح آن‌ها به‌کار گیریم. استخوان جمجمه در ماه‌های ابتدایی، هنوز سفت نشده و توانایی لازم و کافی برای مراقبت از مغز را ندارد. همچنین نحوه قرارگیری سر نوزاد در این دوران بر شکل‌گیری آن اثر گذاشته و عدم توجه به این مسأله می‌تواند سبب تغییر شکل در فرم نهایی سر شود. استفاده از بالش استاندارد و مخصوص نوزاد موجب پخش یکنواخت فشار در نواحی مختلف جمجمه شده و از تغییر فرم و همچنین بسته‌شدن مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند. توجه به این مسأله در زمان خرید سیسمونی اهمیت فراوانی دارد. شما والدین عزیز می‌توانید با مراجعه به فروشگاه سیسمونی مریم و دریافت اطلاعات کامل در زمینه راهنمای خرید بالش نوزاد از فروشندگان آگاه و باتجربه این مجموعه، سلامت و آرامش را به فرزند دلبندتان هدیه کنید.

انواع بالش نوزاد

از آنجا که بالش نوزاد بسیار ظریف است. اغلب والدین هنگام خرید بالش برای سیسمونی با سوالات و دغدغه‌های مانند خریدن یا نخریدن بالش؟ و نوع بالش روبرو هستند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید بالش‌های مخصوص، مانند بالش ضدخفگی، بالشت غلت‌گیر و بالش فرم‌دهی سر نوزاد و… خرید آسان‌تر شده است. در این بخش به معرفی انواع بالش نوزاد می‌پردازیم تا بتوانید با توجه به نیازهای کودکان محصولی مناسب را برای آن انتخاب کنید.

راهنمای خرید بالش کودک ضدحساسیت نوزاد

تمامی بالشت‌های نوزادی باید دارای رویه ضدحساسیت بوده و با پوست لطیف کودک سازگاری داشته‌باشند. اما در برخی موارد ممکن است میزان حساسیت‌های پوستی مانند اگزما و یا مشکلات تنفسی در نوزادان به‌حدی شدت یابد که بالش‌های ضدحساسیت معمولی هم به مشکلات آلرژیک آن‌ها دامن زند.

در این مواقع استفاده از بالش‌های ضدحساسیت با ساختار ویژه، یک راه‌حل مطمئن و عاقلانه محسوب می‌شود. جنس این محصول معمولا از سیلیکون نرم و ضدحساسیت بوده و پارچه رویی آن با پوست کودک سازگار است. استفاده از این بالشت‌ها در کنار رفع مشکلات مربوط به حساسیت و آلرژی، به خواب بهتر و عمیق‌تر فرزند دلبندتان هم کمک می‌کند و برایتان آرامش و امنیت خاطر به‌همراه خواهد داشت.  

بالشت‌های نوزادی باید دارای رویه ضدحساسیت بوده و با پوست لطیف کودک سازگاری داشته‌باشند.
بالشت‌های نوزادی باید دارای رویه ضدحساسیت بوده و با پوست لطیف کودک سازگاری داشته‌باشند.

راهنمای خرید بالش فرم‌دهی سر نوزاد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم جمجمه نوزادان در ماه‌های ابتدایی پس از تولد استحکام بالایی ندارد و ممکن است تغییرشکل یابد. یکی از دغدغه‌های اصلی والدین در این دوران، صاف‌شدن پشت‌سر نوزاد و مشکلاتی خواهد بود که به‌دنبال آن پیش می‌آید. استفاده از بالش فرم‌دهی سر موجب می‌شود شکل گرد و کروی جمجمه به‌خوبی حفظ شده و از صاف‌شدن آن در اثر فشارهای وارده جلوگیری شود.

بالش فرم‌دهی معمولا یک بالش کوچک است که در قسمت میانی آن یک حفره وجود دارد. این حفره یا فرورفتگی همان قسمتی‌ است که پشت‌سر کودک در آن قرار گرفته و فشارهای وارده به آن کاهش می‌یابد. از آن‌جایی که این سبک از محصول با تنوع بالایی در بازار وجود دارد، برای تهیه بهترین و باکیفیت‌ترین نوع آن باید نسبت به برندهای مختلف آگاهی لازم را داشته‌باشید.

این محصول تا 6ماهگی استفاده می‌شود. بالشت نوزاد از چند ماهگی که معمولا 6 ماهگی درنظر گرفته می‌شود، می‌تواند تغییر کند؛ چراکه در این سن، جمجمه کودک شکل گرفته و از حالت نرم خارج شده است.

بالشت‌های فرم‌دهی سر نوزاد معمولا تا 6 ماهگی درنظر گرفته می‌شوند، زیرا در این سن، جمجمه کودک شکل گرفته و از حالت نرم خارج شده است.
بالشت‌های فرم‌دهی سر نوزاد معمولا تا 6 ماهگی درنظر گرفته می‌شوند، زیرا در این سن، جمجمه کودک شکل گرفته و از حالت نرم خارج شده است.

راهنمای خرید بالش شیردهی نوزاد

بالش شیردهی از محصولات کاربردی و ایده‌آل برای راحتی و آرامش بیشتر مادر و نوزاد در طی فرآیند شیردهی محسوب می‌شود. این محصول به حفظ پوزیشن صحیح نوزاد در زمان شیرخوردن کمک کرده و فشار کمتری به کمر و گردن مادر وارد می‌کند. این سبک از بالش تنوع زیادی دارد و شما می‌توانید باتوجه به نیاز خود و فرزند دلبندتان بهترین و مناسب‌ترین نمونه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بالش ضد رفلاکس نوزاد

برخی از نوزادان در ماه‌های ابتدایی تولد، مشکل رفلاکس معده دارند. این کودکان نمی‌توانند شیر را درون معده خود نگه‌دارند و گاهی بلافاصله آن را برمی‌گردانند. برگشت شیر، خصوصا در زمان خواب نوزاد خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به خفگی شود. بالش ضد رفلاکس، بدن کودک را در شیبی ملایم قرار داده و سر و گردن را بالاتر از کمر نگه می‌دارد.

این پوزیشن از برگشت شیر به درون مجاری تنفسی و خطرات ناشی از آن جلوگیری خواهد کرد. راهنمای خرید بالش نوزاد به شما کمک می‌کند تا با انواع بالشت‌ نوزاد و کارایی و ویژگی‌های هریک آشنا شده و باتوجه به نیاز فرزند خود، انتخابی ایده‌آل و رضایت‌بخش داشته‌باشید.

بالش ضد رفلاکس، بدن کودک را در شیبی ملایم قرار داده و سر و گردن را بالاتر از کمر نگه می‌دارد.
بالش ضد رفلاکس، بدن کودک را در شیبی ملایم قرار داده و سر و گردن را بالاتر از کمر نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین تشک تخت کودک

راهنمای خرید بالش ضد خفگی نوزاد

نوزادان در ماه‌های اول، کنترلی بر نحوه خوابیدن و پوزیشن بدن خود ندارند. همین مسأله موجب نگرانی دائمی والدین شده و آن‌ها را مجبور می‌کند در طول شبانه‌روز و به‌طور مکرر فرزند خود را چک کنند و از بازبودن راه‌های تنفسی او مطمئن شوند. درصورتی که نوزاد در طول شب غلت بزند و به‌روی صورت بخوابد، می‌تواند منجر به خفگی یا آسیب مغزی شود. بالشت نوزاد ضد خفگی یک محصول فوق‌العاده کاربردی با ابعاد حدودی 25 در 36 است که روی رویه خود سوراخ‌های متعدد و عمیقی دارد.

این منافذ اکسیژن لازم برای تنفس نوزاد را فراهم کرده و از بسته‌شدن راه‌های تنفسی او جلوگیری می‌کند. البته که هیچ محصول و کالایی نمی‌تواند جایگزین مراقبت و محافظت لحظه‌به‌لحظه والدین شود، اما استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند تا حدودی از نگرانی‌های والدین بکاهد و منجر به آرامش روانی آن‌ها شود.

منافظ متعدد روی رویه بالش‌های ضدخفگی، اکسیژن لازم برای تنفس نوزاد را فراهم کرده و از بسته‌شدن راه‌های تنفسی او جلوگیری می‌کند.
منافظ متعدد روی رویه بالش‌های ضدخفگی، اکسیژن لازم برای تنفس نوزاد را فراهم کرده و از بسته‌شدن راه‌های تنفسی او جلوگیری می‌کند.

راهنمای خرید بالشت غلت‌گیر نوزاد

بالشت غلت‌گیر به‌صورت مکمل در کنار تشک کودک قرار می‌گیرد و از غلت‌زدن‌های گاه‌وبی‌گاه نوزاد و خطرات احتمالی آن جلوگیری می‌کند. این بالشت‌ها معمولا به‌شکل شکلاتی بوده و ارتفاع مناسبی دارند. این محصول از فرزند شما در مقابل سقوط از ارتفاع، خوابیدن روی صورت و دیگر خطرات احتمالی که نوزادان را تهدید می‌کند، پیشگیری خواهد کرد و به شما امکان می‌دهد تا برای لحظاتی فرزند خود را تنها بگذارید و به فعالیت‌های روزمره مشغول شوید.

بالشت‌ها معمولا به‌شکل شکلاتی بوده و ارتفاع مناسبی دارند.
بالشت‌ها معمولا به‌شکل شکلاتی بوده و ارتفاع مناسبی دارند.

بالش مخصوص نوزاد چه ویژگی‌هایی دارد؟

نرم و منعطف

مهم‌ترین نکته در رابطه با ویژگی‌های بالشت نوزاد، سازگاری آن با پوست حساس آن‌ها است. رویه بالش باید نرم و لطیف بوده و کودک در تماس با آن احساس راحتی و آرامش داشته‌باشد. ضخیم و زبربودن پارچه به‌کاررفته در بالش، موجب بروز حساسیت‌های پوستی و تشدید آلرژی می‌شود و ناآرامی و بی‌خوابی‌های شبانه نوزاد را رقم می‌زند. انعطاف الیاف داخلی بالش هم باید به‌اندازه و استاندارد بوده و متناسب با سن کودک انتخاب شود.

به‌عنوان مثال، نرمی بیش‌ازاندازه بالش موجب می‌شود سر نوزاد در زمان خواب داخل آن فرو رود و این مسأله برای تنفس او مشکل ایجاد خواهد کرد. ازطرفی، سفتی بیش‌ازحد هم ممکن است سبب تغییرشکل استخوان جمجمه و بدفرم‌شدن سر کودک شود. این‌ها نکاتی است که باید در راهنمای خرید بالش نوزاد موردتوجه قرار گیرد و والدین نسبت به آن آگاهی کافی و لازم را داشته‌باشند.

ضدحساسیت و آلرژی

یکی از نکات مهم و چالش‌هایی که والدین در ابتدای تولد فرزندشان با آن روبه‌رو می‌شوند، بروز حساسیت‌های شدید آلرژیک روی پوست صورت و خارش و ناآرامی‌های او است که گاهی به ایجاد خراش و زخم‌‌های سطحی می‌انجامد. استفاده از بالش‌های ضدحساسیت مخصوص در کنار درمان‌های دارویی می‌تواند این مشکل را برطرف کرده و آرامش را به خانواده بازگرداند. استفاده از الیاف غیراستاندارد و ناسازگار با سیستم تنفس نوزادان و پرزهای برخاسته از آن هم از دیگر عوامل ایجادکننده مشکلات تنفسی در نوزادان به‌شمار می‌رود.

قابل شستشو

نوزادان و کودکان متابولیسم بالایی دارند و همین ویژگی باعث تعریق بیشتر و سریع‌تر آن‌ها می‌شود. ضخامت بالای پارچه به‌کاررفته در تولید رویه و جنس نامناسب و پلاستیکی آن هم از دیگر عوامل تعریق بالا و آلودگی سریع بالش محسوب می‌شود. عدم توجه به شستشوی دائمی بالش کودک، موجب افزایش آلودگی‌ها و وجود انواع باکتری و میکروب در فضای بین الیاف‌های آن خواهد شد.

رویه بالش نوزاد باید قابلیت جداسازی داشته و شستشوی آن‌ها راحت و ساده انجام شود.
رویه بالش نوزاد باید قابلیت جداسازی داشته و شستشوی آن‌ها راحت و ساده انجام شود.

پس در پاسخ به این پرسش که بالش نوزاد چگونه باید باشد، کیفیت بالا و قابلیت شستشوی دائمی آن از مهم‌ترین فاکتورهایی است که به ذهن می‌رسد. رویه بالش هم باید به‌راحتی از بخش اصلی جدا شده و به دفعات بیشتری تمیز و ضدعفونی شود.

رعایت نکات ارگونومیک

ارگونومی به شاخه‌ای از علم گفته می‌شود که به طراحی محصولات کاربردی، متناسب با ساختار و ویژگی‌های فیزیکی بدن انسان می‌پردازد. طراحی و تولید بالش هم از این قاعده جدا نیست. اهمیت استفاده از بالش‌های مناسب و هماهنگ با ساختار طبیعی بدن، به اندازه‌ای است که بی‌توجهی نسبت به آن می‌تواند زمینه‌ساز بروز مشکلات جدی و آزاردهنده در وضعیت جسمی و حرکتی آینده افراد محسوب شود. توجه به ارگونومی محصولات در مرحله طراحی و تولید می‌تواند از آسیب‌های مختلف به سر، شانه و گردن جلوگیری کرده و خواب بهتری را برای تمامی افراد، از جمله کودکان و نوزادان به ارمغان آورد.

نکات مهمی که حین خرید بالش باید به آن توجه کرد

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید بالش نوزاد به آن پرداخته می‌شود، اندازه بالش و تناسب آن با سن کودک است. طبیعتا نوزادان در سنین پایین به بالش‌های بزرگ و ضخیم نیاز ندارند. اندازه این محصولات باید به‌صورتی طراحی شود که داخل کالسکه یا گهواره نیز جا بگیرد. بالشت نوزاد باید ارتفاع بسیار کمی داشته‌باشد؛ به‌طوری که سر کودک داخل الیاف فرو نرود و موجب بسته‌شدن مجاری تنفسی و خفگی نوزاد نشود. همچنین ارتفاع زیاد بالشت موجب می‌شود سروگردن در فاصله غیرطبیعی با کمر و بدن قرار بگیرند و این مسأله موجب بروز ناهنجاری‌ و بدفرمی در استخوان‌بندی و ستون فقرات کودک خواهد شد.

جنس لطیف و قابلیت تنفس رویه بالش، از دیگر فاکتورهای مهم در زمان انتخاب و خرید بالش کودک به‌شمار می‌رود. کیفیت پایین پارچه به‌کاررفته در تولید چنین محصولاتی، می‌تواند به بروز انواع حساسیت‌ها و مشکلات پوستی بینجامد و شما را با چالش‌های بیشتری در مسیر فرزند‌پروری روبه‌رو کند. کاورهای نرم و لطیف و سازگار با پوست حساس کودکان هم باید قابلیت جداسازی داشته و شستشوی آن‌ها راحت و ساده انجام شود. داشتن کاور و رویه اضافه از دیگر مزیت‌های موجود برای انتخاب بالش مخصوص کودک به‌شمار می‌رود.

رنگ‌بندی کاور بالش از دیگر گزینه‌های مهم در زمان خرید این محصول به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی پیشنهاد می‌شود در سیسمونی کودک از رنگ‌های شاد و پرانرژی و درعین‌حال آرامش‌بخش استفاده کنید. رنگ پرطرفدار در راهنمای خرید بالش نوزادی پسرانه آبی و برای دخترانه صورتی است. البته که هیچ‌رنگی نمی‌تواند نماینده یک جنسیت خاص قلمداد شود و شما می‌توانید انتخاب خود را براساس نظر و سلیقه شخصی خود انجام دهید.

در هنگام خرید بالش توجه کنید که این محصول بسته به کیفیت و سایر ویژگی‌ها باید هر چند مدت یکبار تعویض شود.
در هنگام خرید بالش توجه کنید که این محصول بسته به کیفیت و سایر ویژگی‌ها باید هر چند مدت یکبار تعویض شود.

بالش مخصوص نوزادم را از کجا بخرم؟

خواب آرام و راحت نوزاد از اهمیت فراوانی برخوردار است. کودکی که شب‌ها خواب عمیق و کاملی را تجربه می‌کند، در طول روز هم خوش‌خلق‌ و آرام‌ بوده و موجب بهبود شرایط روحی و جسمی والدین خود می‌شود. یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در فرآیند خواب کودک، استفاده از بالش استاندارد و باکیفیت است. برای تهیه این محصول کاربردی و مهم، لازم است به مراکز معتبر و باسابقه در زمینه فروش محصولات و کالای خواب کودک مراجعه کنید.

پیشنهاد ما در این زمینه، یکی از بهترین مراکز فروش سیسمونی تهران، یعنی فروشگاه سیسمونی مریم است. در اینجا مجموعه‌ای با سابقه‌ طولانی در زمینه فروش انواع محصولات و لوازم کودک داخلی و خارجی و برخورداری از کادری آگاه و باتجربه در ارائه راهنمای خرید بالش نوزاد در خدمت شما والدین عزیز خواهد بود. شما می‌توانید محصولات موردنظر خود را به دو صورت آنلاین و حضوری تهیه کرده و از تجربه خریدی رضایت‌بخش لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: سیسمونی از کجا بخرم؟

بالشت نوزاد از کالاهای مهم و اساسی در لیست خرید سیسمونی و لوازم اتاق کودک است. این دسته از محصولات تنوع فراوانی دارد و شما باید براساس نیاز فرزندتان و آگاهی از ویژگی‌های هر کدام، نسبت به تهیه آن اقدام کنید. اگر شما هم به‌دنبال دریافت راهنمای خرید بالش نوزاد و تکمیل لوازم اتاق کودک خود هستید، سیسمونی مریم بهترین انتخاب خواهد بود. اینجا دقیقا همان‌جایی است که شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات اورجینال داخلی و خارجی را با کیفیتی جهانی و قیمت‌های رقابتی با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته‌باشید.

منبع +++

آیا استفاده از بالشت باعث طاسی سر کودک می‌شود؟

درصورتی که کودک برای مدت زمانی طولانی یک بخش خاص از سر خود را روی بالش قرار دهد و در طول زمان آن را تکرار کند، ممکن است درگیر ریزش مو در آن ناحیه شود که جای نگرانی نیست. اما ریزش موی سکه‌ای در نقاط دیگر سر، علت دیگری دارد که باید مورد بررسی پزشکی قرار گیرد.

بالشت کودک چند وقت یکبار تعویض می‌شود؟

این مسأله به کیفیت بالش و ویژگی‌های آن بستگی دارد؛ مثلا بالش ضد صافی سر از بدو تولد تا حدود 6 ماهگی قابل استفاده خواهد بود، اما شستشو و تعویض کاور بالش باید حداقل هر سه‌روز یکبار انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من